|
Redigering af DVD-RAM |
Besvar |
Forfatter | |
Lynge
Ny bruger Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Emne: Redigering af DVD-RAM Sendt: 04-Januar-2005 kl. 13:17 |
Jeg er begyndt at redigere mine DV film på PC (Pinnacle eller PowerDirector) inden jeg brænder dem ned på DVD-R. Jeg har desværre en del ældre uredigeret materiale liggende på HDD/DVD RAM som jeg gerne vil peppe op med lidt fikse overgange, rulletekster, voice over m.m. Jeg kan selvfølgelig brænde dem som de er, men jeg synes det ser lidt mere sexet og profesionelt ud efter redigering af både lyd og billede. Min PC kan læse RAM og jeg overvejer at købe en ny brænder som også kan skrive til RAM skiver. Hilsen Lynge |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 06-Januar-2005 kl. 22:23 |
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Lynge
Ny bruger Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
Sendt: 07-Januar-2005 kl. 21:32 |
Hej Lars Tak for linket som ser meget interessant ud. Efter en hurtig gennemlæsning kan jeg se at det løser en del af mit problem, men muligvis ikke det hele. Det jeg også har brug for er et egentligt redigeringsprogram hvor man kan "klippe og klistre" indsætte overgange, tekster osv. Jeg hæfter mig dog specielt ved at der i guiden er beskrevet at der oprettes en fil "VR_MOVIE.vro" som indeholder alle video data og er en multiplekset MPEG2 fil. Jeg håber at jeg kan eksportere denne fil til Pinnacle Studio for redigering og produktion af den færdige VIDEO_TS. Det skal i løbet af de næste par dage komme an på en prøve. Hilsen Lynge |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 07-Januar-2005 kl. 23:34 |
Hej Lynge, Nu har jeg ikke lige beskrivelsen frisk i erindingen - men mener at huske at de benytter TMPGEnc DVD Author til at importere optagelserne og redigere. Du kan med f.eks. TMPGEnc MPEG Editor få VR optagelsen omdannet til 'rå' MPEG (uden tab!) - for derefter at bruge f.eks. Pinnacle studio til redigering. Et alternativ kunne være at bruge Ulead DVD Moviefactory - som også kan importere VR optagelser og lave de effekter du beskriver. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |