|
Installation af Parrot i bil UDEN isostik og +12 |
Besvar |
Forfatter | |
jhauerslev
Bruger Oprettet: 06-Juli-2007 Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Juni-2012 kl. 17:34 |
Hej
Jeg har bestilt Parrot mki9100 til min bil, og dertilhørende bil->isostik. Derudover har jeg bestilt en såkaldt igni-box, der skulle kunne generere et startsignal når der er tænding på bilen. Jeg er tidligere håndværker, så ved godt hvordan man gør det meste, og har haft skillet radio og instrumentbræt af før. Min formodning er at delene bare skal sættes sammen, for derefter at gemme det af vejen under instrumentbrættet? Men men men - skal jeg have batteriet af inden jeg skiller radioen fra bilen, eller er det kun af hensyn til alarmen? Mvh jhauerslev nb. Hvis der er nogen der tilfældigvis ved hvordan man fjerner speedometer og omdrejningstællerhuset i en ny model Ford Fiesta, så sig lige til, tak :) Redigeret af jhauerslev - 06-Juni-2012 kl. 17:36 |
|
PF
Super bruger Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg var dig, så ville jeg smutte ind på Bilgalleri.dk og spørge. Jeg er ikke i tvivl om at nogen herinde er bilkyndige, men der er bare et bredere forum for det derinde tror jeg.
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7099 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lad bare batteriet være til. Men er du sikker på iso stik i din nye fiesta ?
Kender kun til 2008-2009 modellen. Der sidder nogle dækpropper i rammen øverst rundt om speedometer. Og bag dem nogle torx skruer. På den måde kan de skille det af.. Men der er ikke meget plads. Resten kan snilt gemmes bag/ under radioen |
|
jhauerslev
Funktioner
Tak(0)
|
Der er IKKE iso-stik i min bil, det er den nye model 06/08 og frem. Den har et 14 pins fabriksstik som jeg har købt en adapter til, hvor der både er iso-stik og mute-kabel i :)
Super godt, så skal jeg ikke til at rode med batteriet - det er kun når man selv splejser kablerne så (bare så jeg ved hvorfor)? :) Rigtig god info, tak for godt og hurtigt svar indtil videre ;) |
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øh hvorfor skille speedometer af. I min Fabia ligger boksen under radioen og displayet er skruet fast i rammen uden om radioen (selve rammen koster ikke mange kr. at skifte.) Ledningen til displayet går ud ad bagsiden og kan klemmes igennem rammen og radioen. Det skal lige nævnes at selve radioen kun er halvt så halvt så høj som displayet (som en gammeldags Blaupunkt). Så der er masser af plads under radioen.
Så er det kun ledningen til mic. - den løber bag radioen - over pedalerne (der sidder en plast/skumgummi/flamingo plade man bare tager ud), og videre op af A-stolpen. Ledningen presses bare under gummilisten. Jeg har heller ikke tændings-plus i min radio, men løsningen var at finde en sikring der kun var strøm på når der var tænding på. Ved den stjal jeg strøm via en sikrings strøm tyv. Redigeret af kim.t - 06-Juni-2012 kl. 19:01 |
|
|
|
jhauerslev
Funktioner
Tak(0)
|
Det er fordi at anlæget i en fiesta er medfødt og indbygget i midterkonsollen (som jeg går ud fra er meget dyr at skifte). Så gider ikke have et display til at svæve midt i det hele. Den skal monteres over lygtetændingsknapperne, som er til venstre for speedometeret.
Mikrofonledningen tager jeg bagom handskerummet og op langs a-stolpen. .. Det er i hvert fald min plan ;) Redigeret af jhauerslev - 06-Juni-2012 kl. 19:01 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |