|
Ny PC? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har downloadet Windows 11 ISO og Rufus
Nu har jeg Win 11 på en USB-nøgle Men jeg ved ikke, om jeg tør køre det Kan det gå så galt, at intet virker, eller er der en fortryd-funktion? Jeg har kun den ene PC
|
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
archfrog
Bruger Oprettet: 16-Marts-2022 Sted: Hjørring Status: Offline Point: 97 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror der er en måde at fortryde, men har aldrig haft brug for den, så jeg kan ikke sige hvordan den virker. Fra Microsofts hjemmeside:
--- I en begrænset periode efter opgradering til Windows 11 kan du gå tilbage til din tidligere version af Windows ved at vælge Start > Indstillinger > System > Genoprettelse . Ud for Gå tilbage , skal du vælge Gå tilbage. Det bevarer dine personlige filer, men fjerner apps og drivere, der er installeret efter opgraderingen, samt eventuelle ændringer til indstillinger. I de fleste tilfælde har du 10 dage til at gå tilbage. --- Jeg ved faktisk ikke om du kan nøjes med at opgradere når du skal koble TPM fra eller om du skal installere fra bunden af. Umiddelbart vil jeg dog tro, at du godt kan opgradere uden TPM. Måske en eller anden erfaren person kan kaste lidt lys over dette? |
||
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil du opgradere, eller nyinstallere?
Klaus
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5276 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så evt backup med f.eks Macrium Reflect: P.S: Og en mindre USB nøgle til at lave et Macrium Reflect Boot medie på.
Redigeret af JørgenT - 20 timer 31 minutter siden kl. 17:18 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10436 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke muligt at opgradere en PC hvor hardwaren ikke er godkendt. Det kræver en ny installation hvor krav om TPM m.v. er slået fra, altså ved hjælp af Rufus. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10436 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du vil have mulighed for at fortryde, kan jeg også varmt anbefale at tage en backup med Macrium Reflect (gratis til og med version 7...) og desuden lave en rescue USB nøgle som Jørgen foreslår. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er nu muligt at opgradere uden Rufus hvis man følger den beskrivelse jeg har postet
|
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Min PC (Windows 10) har ikke TPM og Secure Boot
CPU'en er for gammel |
||
Mikael Simpson |
||
Henrik_45
Super bruger Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor gammel og hvilken CPU?
Jeg har opdateret en gammel HP Pavilion G5220sc fra 2009 med en AMD Athlon II X3 processor til Windows 11 |
||
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
|
Intel Core i7-4790K
|
||
Mikael Simpson |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19480 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |