|
LED pærer |
Besvar | Side <1 111213 |
Forfatter | ||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Pas. Huset er 5 år gammelt, så jeg regner med at den følger normen. Alle øvrige pærer virker fint - det er kun Orsam der sprænger.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Hampenberg
Bruger Oprettet: 20-November-2017 Status: Offline Point: 69 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var også min første tanke, eftersom jeg har haft én Osram som døde, over de sidste fem år. Og jeg har udelukkende Osram og IKEA LED'er.
|
||
pnn
Bruger Oprettet: 22-Februar-2010 Sted: danmark Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hejsa Jeg har personligt renoveret hus færdigt for 1 års tid siden, og mit valg af pærer til spots GU10, faldt på Sunflux Jeg er meget tilfreds både med farvegengivelse og hvordan de flimmer frit kan dæmpes dog er de lidt længere end andre så de passer ikke lige i alle lamper. Jeg har dog en del phillips hue i andre lamper og de er ca i samme længe, så købte lamper efter dette
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tænkte blot på om spændingen kunne være lidt højere end normen i dit hus. Det er set før. Og det kunne være et fænomen som lige præcis Osram ikke bryder sig om. Det er vildt overraskende at de er røget så hurtigt. Faktisk så overraskende så jeg vil tro at Osram kunne være meget interesseret i at høre om det for at finde årsagen og evt ændre produktionen.
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv haft nogle GU10 LED pærer fra OSRAM, de kørte omkring 2 år. Tror nu ikke på det med spændingen på de 230V skulle kunne være høj. Selvfølgelig kan elektronikken være af så ringe kvalitet, at hvis forsyningspændingen øges med f.eks. 10V så skal den øget effekt evt. afsættes i varme.
I så fald en underdimensioneret og dårlig konstruktion. Syns også jeg har hørt tilsvarende med OSRAMs autopære, men det er en anden snak.
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
javilha
Super bruger Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes, at jeg har lagt mærke til at led pære, der bliver ret varme, har tendens til at ryge tidligere, end dem, der stort set kun bliver lunkne. Jeg tror, man presser dem for hårdt. Dem jeg har brugt i 3 år nu, bliver ikke varme. Dem, jeg startede med, blev ganske varme og holdt ikke mere, end en halvandet år eller sådan.
|
||
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke min oplevelse. Jeg har købt Ikea pærer over flere omgange, og jeg har endnu ikke skiftet een eneste. Næsten alle andre LED-pærer er efterhånden sprunget og skiftet ud med Ikea. Desuden er Ikeas LED-pærer designmæssigt en del anderledes fra alle andre LED-pærer, jeg har set. Så det ligner ikke noget noname, der har fået en label.
|
||
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu sagde jeg jo heller ikke noget med at Ikea pære var ustabile. Faktisk har jeg samme erfaring med Ikea pære som du har. Kun en Ikea pære ud af ca. 20 er stået af hjemme hos os de sidste 3 år.
|
||
Mvh Jesper
|
||
Besvar | Side <1 111213 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |