|
ægte 4K Projektor |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
OK Lyder godt så må jeg lige nærstudere fake 4K :-)
|
|||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|||
flemmingkirk
Bruger Oprettet: 22-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Flemming Kirk
|
|||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6220 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
BenQ TK800 er fake 4K med DLP-regnbuer og højt støjniveau
|
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, men det er ikke nemt at gennemskue, så mange steder de skriver "ægte 4K-opløsning med 8.3 millioner pixels".
Om man ser regnbuer eller ej, er ikke givet på forhånd, men støjniveauet, vil jeg give dig ret i, er i den højere ende, dog er der uden tvivl meget projektor for pengene...
|
|||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4449 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Har du noget dokumentation eller links til steder hvor det står? Jeg er enig når det gælder DLP-projektorer, men vil vove at påstå, at du tager fejl ift. de nye Sony og JVC projektorer. I hvert fald indtil andet er linket
|
|||
Lynetk
Bruger Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 88 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har lige fået en Epson TW9400 og er meget begejstret for den og det pixel-shift den kan lave. En 4K 60FPS HDR video fra youtube, som jeg godt ved er komprimeret, ser helt fantastisk ud. Læs evt den her artikel om faux 4k: https://www.projectorcentral.com/4k-projectors-defined.htm Jeg er ingen ekspert og kan ikke udtale mig om det han siger er 100% korrekt, men synes det er god læsning. |
|||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6220 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ville nok købe en Epson TW9400, hvis jeg ikke havde råd til en JVC (urimelig sammenligning, da en ny JVC koster over det dobbelte)
|
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Sony 4k projektorer og JVC nye 4k projektorer er NATIVE 4k. Altså ét panel i fuld 4k opløsning. De starter ved omkring 40.000 kr.
Der er dog ingen tvivl om en DP til en halv mio. kan levere et bedre billede.
|
|||
BeoBrians
Bruger Oprettet: 07-Marts-2019 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ingen tvivl om både Sony og JVC projektorerne gør det rigtig rigtig godt.
Men det er bare vigtigt at taler man om 4K Native, så er det projektorer med en 4K Billed-CCD. På JVC skal du op i DLA-Z1, det er en virkelig fed projektor, som outperfomer mange andre. De mindre JVC, danner 4K billedet med 2 x CCD, på hver den halve opløsning af 4K. Det er ikke en forkert måde, det er bare ikke Native 4K. Som de fleste andre der skriver 4K projektor. Tager du Sony, så er deres SXRD teknologi en 4K billed-CCD, i et meget lille format, og det er også helt fint. Men detaljegraden er slet ikke så fin som JVC DLA-Z1 eller DP’s 4K projektorer og det er pga. fysikkens love, så skal billed-CCD have en vis størrelse for at du kan se alle pixels.
|
|||
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig i ovenstående - dog mener jeg at JVC Dla-nx5 og frem også er native 4k. Noget billigere end z1.
Der er forresten meget andet en chippen som giver billedet - f.eks. optikken. Derfor er det ikke specielt underligt at der er forskel på projektorer til 10, 50 og 500k kr.
|
|||
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fra Jvc's hjemmeside og deres billigste 4k projektor New 0.69 inch 4K D-ILA (4096 x 2160) device x 3
|
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |