|
Norlys - Dårligere billedekvalitet ?? |
Besvar |
Forfatter | |
Moulder
Super bruger Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 369 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12 timer 1 minutter siden kl. 09:00 |
Hej
Jeg har Nordlys TV via antenne+kort (tidligere Boxer) Ser det på mit 65" LG OLED 65CX6LA Synes egentlig at kvaliteten på de populære kanaler, TV2, DR, TV3, TV3+ osv, indtil for nylig har været ret hæderlig.. Men på det seneste har billedekvaliteten fået et mærkbart ryk nedad i den dårlige retning.. Ligner noget SD signal som for 10 år siden.. Særligt synes jeg at TV2 er blevet markant ringere end tidligere.. Jeg kan ikke finde frem til info om bitraten, men kan se at det hele sendes i 720p.. Sad og så håndbold EM igår aftes, og billedet var virkelig ringe.. Reklamerne i gulvet var mega fnidret, og ingen dybdeskarphed i biledet overhovedet.. Selv studiebilledet er langt fra godt.. :(( Er der nogen der ved om de (Norlys) har skruet ned for kvaliteten/bitraten, eller komprimerer mere end sædvanlig ?? Mvh Per
|
|
Mvh
Moulder |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10436 |
Funktioner
Tak(0)
|
Norlys har intet med DR kanalerne at gøre. Er disse også blevet i ringere kvalitet? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |