recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2013 kl. 11:30
Har et 55ST60 og er godt tilfreds, kom fra et 5090H setup med DVDO egde etc. Jeg mangler ikke rigtigt noget i forhold til billedkvalitet, så jeg er nok én af dem i flokken med at kunne acceptere et "godt nok" billede fremfor et absolut reference billede.

Én af fordelene ved at bund niveauet er øget på nye modeller ser jeg som muligheden for et mere simpelt setup hvor man langt hen af vejen kan nøjes med den éne remote. Jeg har selv en Harmony 900 der var programmeret til det gamle setup, men har endnu ikke haft behov for at tage den i brug med det nye ST60.

Det eneste jeg savner lidt (og det var jeg jo bevidst om ved at vælge Plasma) er lidt mere lysstyrke til brug når solen er fremme - der er er plasma ikke helt i hus endnu (dog ikke set F serien).
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 14:19
I et andet forum skrives der nu om et tilfælde af burn-in på VT60.
Nu kender vi jo ikke de nærmere omstændigheder og om vejledning om nedsat styrke på div. er blevet fulgt i de første 100-200 timer?
Det ville være rart at høre fra dem der har købt og ikke har oplevet problemer med bunr-in!!!!
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 14:24
Der er forekommet burn-in på de forrige generationer. Der var det lidt et lotteri. Tvivler på det er elimineret på denne generation.
Du lyder som en der skal købe tv. Jeg ville nok vente hvis det var mig selv, for at se hvad folk rapportere om. Og så er skærmen også faldet i pris imellemtiden Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Nu kender vi jo ikke de nærmere omstændigheder og om vejledning om nedsat styrke på div. er blevet fulgt i de første 100-200 timer?
Det ville være rart at høre fra dem der har købt og ikke har oplevet problemer med bunr-in!!!!
Nu har jeg jo for ca. 15 min. siden tændt for mit nye 55VT60, og jeg skal nok vende tilbage med mine oplevelser i min biotrådSmile
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 15:16
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:26
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Efter visse forlydender har Panasonic røbet, at et 3D Plasma skal indkøres op mod 2.000 timer før fosforen er "hærdet".
Det vil så sige, at man i 2013 skal behandle et TV som et råddent æg i næsten to år (ved 3-4 timers brug om dagen).

Det kan sgu da ikke være meningen, eller også skulle plasmaproducenterne overveje at lave en topmodel uden 3D, altså med "gammeldags" fosfor. Om det så er det, et Pro-plasma er, eller om de også risikerer retention/burn-in i de første 2.000 timer, aner jeg ikke.

En skam Panasonic ikke røbede det noget før, inden man fik købt sidste år - set fra et forbrugersynspunkt - set fra deres side, kan man sagtens forstå det og ja topmodel uden 3D - TAK!

Redigeret af kennethbrdk - 10-Juni-2013 kl. 15:22
Til top
ubeslutsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-August-2012
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ubeslutsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2013 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu har jeg jo for ca. 15 min. siden tændt for mit nye 55VT60, og jeg skal nok vende tilbage med mine oplevelser i min biotrådSmile

Nå du opgav alligevel WT60? 
   Der er også enkelte, der melder om problemer på AVForums.  Der siger de fleste (især dem, der ikke har problemer) dog, at det "bare" er "mørk retention", ikke burn-in, som de først kalder, det, når det kan ses på slukket skærm. Jeg synes dog, det er en ringe trøst, at det "bare" er retention, når det er dage, uger eller måneder om at forsvinde, selvom logoet kun har været på skærmen et par timer. 
Til top
sorhol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorhol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 10:52
Jeg har ikke oplevet problemer med Burn-in eller retention. Men det der irriterer mig grænseløst en støjen fra blæserne. Den er simpelthen alt for høj efter min mening. Dvs du kan høre den ved stille passager i en film. Desuden er media afspilleren skuffende, men det er nu en biting.
Men sikke et billede....Smile
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af sorhol sorhol skrev:

Jeg har ikke oplevet problemer med Burn-in eller retention. Men det der irriterer mig grænseløst en støjen fra blæserne. Den er simpelthen alt for høj efter min mening. Dvs du kan høre den ved stille passager i en film. Desuden er media afspilleren skuffende, men det er nu en biting.
Men sikke et billede....Smile

Det er fuldstændig den samme oplevelse jeg har med mit 50". 

På AVforums (http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1775475-panasonic-vt65-fan-noise.htmler der en tråd der omhandler støjproblemet, og der er faktisk en løsning på vej fra Panasonic.

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 13:20
JeTex har fundet en løsning på blæserstøj problemet ;-)

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111698&PID=1141366&title=jetexs-stuebio-med-txp65vt50y-og-nyt-lydsetup#1141366
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

JeTex har fundet en løsning på blæserstøj problemet ;-)

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111698&PID=1141366&title=jetexs-stuebio-med-txp65vt50y-og-nyt-lydsetup#1141366

Den løsning har jeg også brugt på mit VT60 og det tager den værste støj. Dog var det mere effektivt på mit VT30, der er som om at blæserne støjer lidt mere på en VT60. Desuden kan det anbefales at gå en størrelse op i filterne når det er en VT60 de skal sidde på, der fylder hullerne ved blæserne lidt mere end på VT30. Med filterne på kan jeg ikke høre blæserne med mindre der er helt stille i stuen og der ikke kommer lyd fra tv'et.

Under alle omstændigheder vil en Panasonic godkendt løsning klart være at foretrække
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu