|
VT60 hvorfor er der så lidt diskussion om dette TV |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | ||
oo27
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har et 55ST60 og er godt tilfreds, kom fra et 5090H setup med DVDO egde etc. Jeg mangler ikke rigtigt noget i forhold til billedkvalitet, så jeg er nok én af dem i flokken med at kunne acceptere et "godt nok" billede fremfor et absolut reference billede.
Én af fordelene ved at bund niveauet er øget på nye modeller ser jeg som muligheden for et mere simpelt setup hvor man langt hen af vejen kan nøjes med den éne remote. Jeg har selv en Harmony 900 der var programmeret til det gamle setup, men har endnu ikke haft behov for at tage den i brug med det nye ST60. Det eneste jeg savner lidt (og det var jeg jo bevidst om ved at vælge Plasma) er lidt mere lysstyrke til brug når solen er fremme - der er er plasma ikke helt i hus endnu (dog ikke set F serien).
|
||
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
||
chico
Super bruger Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I et andet forum skrives der nu om et tilfælde af burn-in på VT60.
Nu kender vi jo ikke de nærmere omstændigheder og om vejledning om nedsat styrke på div. er blevet fulgt i de første 100-200 timer?
Det ville være rart at høre fra dem der har købt og ikke har oplevet problemer med bunr-in!!!!
|
||
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
||
Sploink
Guld medlem Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er forekommet burn-in på de forrige generationer. Der var det lidt et lotteri. Tvivler på det er elimineret på denne generation.
Du lyder som en der skal købe tv. Jeg ville nok vente hvis det var mig selv, for at se hvad folk rapportere om. Og så er skærmen også faldet i pris imellemtiden
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg jo for ca. 15 min. siden tændt for mit nye 55VT60, og jeg skal nok vende tilbage med mine oplevelser i min biotråd
|
||
Bruger udmeldt 9
-- Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
.
Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:26 |
||
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En skam Panasonic ikke røbede det noget før, inden man fik købt sidste år - set fra et forbrugersynspunkt - set fra deres side, kan man sagtens forstå det og ja topmodel uden 3D - TAK!
Redigeret af kennethbrdk - 10-Juni-2013 kl. 15:22 |
||
ubeslutsom
Bruger Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå du opgav alligevel WT60? Der er også enkelte, der melder om problemer på AVForums. Der siger de fleste (især dem, der ikke har problemer) dog, at det "bare" er "mørk retention", ikke burn-in, som de først kalder, det, når det kan ses på slukket skærm. Jeg synes dog, det er en ringe trøst, at det "bare" er retention, når det er dage, uger eller måneder om at forsvinde, selvom logoet kun har været på skærmen et par timer.
|
||
sorhol
Junior bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke oplevet problemer med Burn-in eller retention. Men det der irriterer mig grænseløst en støjen fra blæserne. Den er simpelthen alt for høj efter min mening. Dvs du kan høre den ved stille passager i en film. Desuden er media afspilleren skuffende, men det er nu en biting.
Men sikke et billede....
|
||
mjohansen
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fuldstændig den samme oplevelse jeg har med mit 50". På AVforums (http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1775475-panasonic-vt65-fan-noise.html) er der en tråd der omhandler støjproblemet, og der er faktisk en løsning på vej fra Panasonic. |
||
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
JeTex har fundet en løsning på blæserstøj problemet ;-)
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=111698&PID=1141366&title=jetexs-stuebio-med-txp65vt50y-og-nyt-lydsetup#1141366 |
||
mjohansen
Super bruger Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 349 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den løsning har jeg også brugt på mit VT60 og det tager den værste støj. Dog var det mere effektivt på mit VT30, der er som om at blæserne støjer lidt mere på en VT60. Desuden kan det anbefales at gå en størrelse op i filterne når det er en VT60 de skal sidde på, der fylder hullerne ved blæserne lidt mere end på VT30. Med filterne på kan jeg ikke høre blæserne med mindre der er helt stille i stuen og der ikke kommer lyd fra tv'et. Under alle omstændigheder vil en Panasonic godkendt løsning klart være at foretrække |
||
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
|
||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |