recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stationær - pladsproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stationær - pladsproblemer

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
sd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 08:30
Hvorfor skulle han dog opgradere til win11 for at få mere plads? Det gør da bare maskinen langsommere og mindre fleksibel.
Powered by beer and chips
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af sd sd skrev:

Hvorfor skulle han dog opgradere til win11 for at få mere plads? Det gør da bare maskinen langsommere og mindre fleksibel.

Win11 giver ikke mere plads, men det gør heller ikke computeren hverken langsommere eller mindre fleksibel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ASKF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Point: 283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Tak for diskussionen herover. Jeg har overvejet længe, men har nu bestemt mig for at prøve med en 500GB SSD fra Crucial samt et SATA - usb 3 kabel. Jeg vil forsøge at lave en kloning af mit nuværende C-drev på den nye SSD. Først vha kablet og den Acronis software, der følger med, og derefter bytte den nuværende lille SSD ud med klonen. Håber maskinen så vil boote på den nye SSD, som så gerne skulle være det nye C-drev med Windows osv.
Lyder det som en brugbar model, eller er der noget, jeg overser?

Da prisen på en Crusial BX500 1TB kun er 200kr. mere, vil jeg da anbefale at vælge den.

Du skal dog være opmærksom på at den MX500 og BX500 anvender den første generations teknologi der blev benyttet til SSD'er, det betyder godt nok at den er stabil og holdbar i mange år, men den er også langsom i forhold til alle konkurrenterne, hvilket du kan se hvis du sammenligner læse-/skrive-hastigheden for drevene. Crusial er på skrive/læse 500/550 MB/s; for WD Blue er det 510/560 MB/s, for Samsung EVO/QVO 530/560 MB/s.

Jeg står selv og skal have købt en ny SSD til min server, fordi Plex databasen fylder for meget på systemdrevet. Den gamle OCZ-Agility 3 på 240GB SSD har kørt i 11 år og 326 dage, så det bliver nok en Samsung 870 EVO der afløser den.

Jeg har i øvrigt SSD'er fra Samsung, Western Digital og Crusial og i dagligdagen mærker jeg ingen forskel på dem.

Jeg har aldrig oplevet problemer når jeg har klonet en disk med fabrikantens software, så jeg er overbevist om at du bare kan sætte den i og boote op uden problemer, efter kloningen.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu