|
Valg af lydindstilling på receiver |
Besvar |
Forfatter | ||
dennism
Bruger Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2015 kl. 10:30 |
|
Jeg har et Samsung H7005 TV som er koblet på en ny Denon AVR-X1100W receiver med et HDMI kabel.
Udover de mange lydindstillinger man kan lave på receiver, så har jeg følgende valg for lydformat på mit TV, når ARC er aktiveret:
Jeg har de første par dage haft TV til at køre på PCM da det var standard, og så blot brugt Movie indstilling på receiver og skiftet mellem Dolby PLII Cinema og DTS Neo:6 Cinema. Det er min første rigtige receiver, så jeg har nogle spørgsmål i den forbindelse.
Jeg håber der er plads til dumme spørgmsål. Måske kommer der flere :) Lydindstillinger på receiver: |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du vil have lyden son den udsendes, så er det DD der skal bruges. NEO: er som DPL, og PCM er Stereo. DR udsender i MPEG TV2 sender DD, hvordan se enkelte kanaler udsender lyden kan ses på Info. Reciveren finder selv ud af at skifte til det rigtige lydformat ( DD, DTS, DTS HD MA,) når det modtages. Du kan sikkert som på min Reciver vælge et Presset for de enkelte Output i det format du ønsker, når der ikke modtages Dolby. På TV lyd er der f.eks valgt NEO Movie, Det samme for en Recorder. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Udgangspunktet bør være at få den rigtige lyd og da bør TV stå til PCM og forstærker til auto. Der er stor forskel hvad de forskellige programmer sender af lyd, men fx DR sender kun 2-kanal lyd og da bør din forstærker angive Dolby Pro Logic. På TV2 er det Dolby Digital som enten er 2.0 eller 5.1.
Jeg mener ikke at ATV har DD+. |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Edit: Hvis PCM kun er stereo er det selvfølgelig ikke det rigtige valg, jeg mener bare at PCM videregiver den originale lyd, uanset om det er 2.0 eller 5.1. |
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
dennism
Bruger Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det tror jeg ikke den gør. Hvis jeg sætter receiver på AUTO og TV på PCM, så står der kun Stereo på receiver. Dvs. jeg kan vælge mellem DTS eller DD på TV for at få 5.1 lyd. Det undrer mig bare, at TV ikke bare sender lyden videre og at det er op til receiver at bestemme. ..og hvad sker der, hvis TV sender PCM stereo og jeg sætter receiver til f.eks. DD. Så må der være en masse lyd der er forsvundet, når TV kun udsender stereo?
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har på mit TV stillet det til DD så der modtages den lyd der udsendes fra kanalen, når det så f.eks er lyd fra DR, så viser Reciver NEO Movie, og når det er f.eks fra TV2, så skifter den selv til DD. det samme er Recorderen stillet til, er det så en musik udsendelse der ikke er i DD lyd, så skifter jeg bare til enten DPL eller NEO på Reciver, så de hele passer stort set sig selv uden nogen roden rundt Reciveren finder selv ud af det. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som skrevet TV stilles til DD, så bestemmer Reciver hvad der skal komme ud. Min Reciver kører kun DD når det modtages, kan ikke vælges uden det er der, og hvorfor også, det giver ingen mening.
|
||
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |