recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken universalfjernbetjening?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken universalfjernbetjening?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jens G Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken universalfjernbetjening?
    Sendt: 30-Marts-2007 kl. 20:54

Hej

Vi har i mange år benyttet os af en Philips RU880 universal fjernbetjening til vores udstyr, men med de seneste anskaffelser af TDC Selector og Pana PX70 er det som om den grænsen for dens formåen er blevet overskredet. Især med hensyn til Selectoren, som får den til at gå i baglås når jeg forsøger at lære den koderne. Pana'en kan den godt tænde og slukke, men heller ikke lære koder fra.

Der er en gammel Sony surround receiver, Philips DVD afspiller, TDC Selector, Pace satellitmodtager samt Pana PX 70 som skal kunne betjenes fra samme apparat.  Derudover skal den kunne macroprogrammeres, så f.eks. surround og TV kan slukkes med ét tryk.

Inden for en overskuelig fremtid er det muligt DVD og surround bliver udskiftet til noget mere moderne.

Jeg synes det er svært at gennemskue hvad der er nødvendigt at købe af universel fjernbetjening. Er der nogen gode bud?

Jeg vil foretrække rigtige knapper frem for touchscreen. Logitech Harmony 785 ser ud som noget der kan bruges, men er der billigere muligheder som er gode nok?

Jens G
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 21:22
En Logitech Harmony vil være et godt valg. Alle Harmony kan det samme - det er kun et spørgsmål om antal knapper og design - og så pris.
Til top
danishHIFI Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2005
Sted: Struer
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 01:12

ahhh jeg købte en harmony 895 i onsdags og den virker af lort til....

Kan ikke opdaterer via. pc'en... Og når jeg prøver at lægge en my firmware ind via. safe mode sletter den ikke de indstillinger der er på den...... lort...  har ringet til logitech 3 gange uden held. (og har prøvet på en anden pc med andre kabler)

Redigeret af danishHIFI - 31-Marts-2007 kl. 01:12
Til top
Jens G Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 08:06

Folks erfaringer med Logitech er åbenbart noget forskellige.

Selv har jeg haft et par mus og fem Logitech joysticks som jeg ikke synes har holdt så længe som de burde. Men til gengæld er vores Webcam da udmærket.

Det gør mig naturligvis lidt mistroisk over for Logitechs kvalitet.

Designet af nogle af Harmony fjernbetjeninger er pænt, og 785 kan måske godt lokke mig.

Kan Harmony også lære fra en gammel fjernbetjening? Vores Pace satellitmodtager er en 14 år gammel svend, og så kan man vel risikere at den ikke er i Logitechs database?

Jens G
Til top
STP36 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2004
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 10:24
Du vil blive overrasket over hvor mange de har i deres database, men ellers kan den selvfølgelig lære fra andre. Jeg har selv 785 og det er en fantastisk lækker fjernbetjening...
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 00:13

Er selv inde i overvejelser ang.  universalbetjening.

Nu forholdet det sig sådan, at mine apparater ikke står stablet samme sted. Et par apparater står et sted, et par andre 3 meter derfra og midt imellem sidder mit TV.

Kan man overhovedet benytte uni-betj. med kun infrarødt signal til et sådan setup?

...eller skal man over i noget radio-teknologi?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 00:57

Nej, du kan godt bruge en almindig universal fjernbetjening, eller i det mindste nogle af dem. Jeg bruger selv en 885 fra Logitech, den kan sagtens fungere selv når man peger i modsat retning, selv når f.eks DVB-T boxen er pladseret bag ved fladkærmen. Men der skal jo 2 til en tango, så det kommer nok også lidt and på hvor god modtageren er til modtage.

PV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 06:13

Hvis du kører din logitech i safe mode ( holder off nede og så sætter strøm til) er den så altid i firmware 4.0?????

Hvis du opdaterer firmware er alt så slettet på den (det er det ikke på min) ?????

Nu har jeg vel brugt over 30 timer på at få den til opdater software men enten sker der ingen ting ellers stopper den ved 9%.....

Har prøvet på en anden maskine(det samme skete)....

Har prøvet at med Vista der sker lidt mere den kommer til 10% og der står lidt om hvor stor filen er  den overfører, men efter 4 timer er der ikke sket mere.....skod

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 20:30
Det lyder som den er defekt.  Få den byttet. Jeg har overhovedet ikke de problemer med min 885. Og i dag har jeg lige opdateret mine forældres 525 - også uden nogen problemer.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 21:51

ahhh..

Har snakket med den i dag... Han sagde at han ville snakke med en der viste noget mere end ham.. Han ringede tilbage 10 min senere of fortalte at der var flere der havde samme problem som mig.... Så de ville ringe igen...... MEN hvornår....

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 22:40
Undskyld Jens G jeg opretter lige selv en tråd
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 13:15

Jeg står i samme situation som jens. Jeg søger også en erstatning for min RU880. Mit problem er dog lidt værre, da jeg benytter Philip´s lyssystem, dvs. en erstatning skal også kunne styre deres lys enheder (som jeg mener styres på radiobølgerne, kan ikke huske frekvensen).

Philips har ikke selv en erstatning, såvidt jeg er orienteret

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu