recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver skifter selv source
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver skifter selv source

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pelean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pelean Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver skifter selv source
    Sendt: 08-December-2024 kl. 19:42
Jeg overvejer om min gamle "NAD T 743 A/V Receiver" fra 2005 kan repareres og om det kan betale sig.
Den har ikke HDMI indgang, så har hidtil være koblet til en TV-fladskærm via optisk kabel. Det har virket upåklageligt og jeg har kunnet styre volumen fra TV. Receiveren er så pludselig begyndt selv at skifte "source" som ellers var indstillet fast på receiveren og selvom der ikke er andre apparater tilkoblet. Det sker vilkårligt efter et par minutters tid og retter man sker det igen. Er dette noget som kan fixes?
Derudover kan lyden forsvinde fra den ene kanal og man skal motionere volumen for at få begge kanaler med, men er nok en typisk fejl ved ældre forstærkere.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7099
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2024 kl. 06:54
Alt kan laves,  men det kan nok ikke betale sig.

Den er jo 19 år gammel,  måske kan dele ikke være nemme at finde.

Reparation pris hurtigt kan nærme sig en ny og bedre med HDMI .
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5284
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2024 kl. 07:22
Jeg går ud fra der er en fjernbetjening i spil også. 
Prøv at fjerne batterier for at udelukke den som synderen. Wink
Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu