|
Smarte Radiator termostater? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |
tyros1
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1182 |
Funktioner
Tak(0)
|
Danfoss eco bluetooth de køer på 3 år super hos os.....
Tag også 3 grader af radiator om natten og lidt i fagtimer hvor vi ikke er hjemme..... men ved ikke hvor meget man sparer. Kan man få en eco 2 til gulvarme også som jeg kun har i stuen? Kan mer inverstering i danfoss ally med wifi med fælles styring virkelig betale sig? - hvad siger dem der har dem? eco 2 kan jo også fælles styres på en app/ hver for sig!
Redigeret af tyros1 - 12-Oktober-2022 kl. 09:31 |
|
KevinChr
Ny bruger Oprettet: 05-Oktober-2022 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ally har flere fordele over Eco 2, fx kan du bruge Google Assistent og du kan justere temperaturen via nettet - dvs. du behøver ikke være i nærheden af termostaten.
Ally kan også bruge ekstern temperaturføler mv. Men hvis du har Eco 2 i forvejen er der nok ikke noget at spare på varmeregningen ved at skifte. |
|
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Overvejer Danfoss Eco Termostater.
Er der nogen der kan fortælle mig om Danfoss Eco og Danfoss ally kan arbejde sammen? Jeg vil bruge Eco termostater i de enkelte rum. Dog er problemet i stuen at termostaten ved den ene radiator er bag et gardin og kræver en rumføler og kan forstå at kun Ally termostaten kan køre med rumføler. Den ene termostat i stuen skal således benytte Ally termostaten og den anden Eco termostaten, vil det give problemer med temperaturen i rummet?? Appen til termostaterne Eco og Ally er det i øvrigt ikke den samme blot kan der bruge udvidet funktionalitet via wifi og zigbee. |
|
/Erik
|
|
KevinChr
Ny bruger Oprettet: 05-Oktober-2022 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
|
Danfoss Eco og Ally kan ikke arbejde sammen og bruger hver sin app.
De to termostater ligner hinanden til forveksling, men bruger hhv. ZigBee og Bluetooth. |
|
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Funktioner
Tak(0)
|
[QUOTE=KevinChr]Danfoss Eco og Ally kan ikke arbejde sammen og bruger hver sin app.
De to termostater ligner hinanden til forveksling, men bruger hhv. ZigBee og Bluetooth. Det var en skam da det ville have været en noget billigere løsning. Forstår slet ikke der kan fås en simpel løsning med en føler til Eco termostaten.
|
|
/Erik
|
|
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej.
Blander mig lige her i debatten om termostater. Vi har nogle ældre Danfoss termostater og når man afmonterer dem er der en omløber med tal fra 1-7 og endelig et N. Kan nogen fortælle mig hvad den skal stå på for bedste varme i radiatoren. carsten
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er bedst varme? |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fra side 3 i debatten: Spørgsmål om indstilling af flow begrænser Svaret afhænger altså af rørets diameter samt rummets størrelse primært. Stiller du den for højt så vil radiatoren sende for meget overskudsvarme retur. Du bør ikke stille den under 2.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
CARS10
Guld medlem Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svarerne, jeg prøver mig lidt frem.
carsten
|
|
power
Bruger Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er rigtig. Hvad du skriver. Du kan hente Danfoss installer app hor du indtaster mål på radiator. Så kan den sige hvad den gældende radiator skal stå på.
Redigeret af power - 23-Oktober-2022 kl. 08:18 |
|
Jbl Array Cinema
|
|
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |