recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der noget galt med kameraet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der noget galt med kameraet

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der noget galt med kameraet
    Sendt: 20-December-2012 kl. 20:11
Hej,

Er der nogen med en Galaxy S2, der kan give et bud på om der er noget galt med kameraet i min S2'er? Inden jeg købte telefonen, læste jeg en del om den, og basalt set så lød dommen over kameraet positivt - den skulle være på højde med iPhones. Min kone har en iPhone4S og de billeder hun tager er LANGT bedre end dem jeg tager. Jeg har lavet et eksempel:

Først iPhone4S:

iPhone4S

Så Samsung Galaxy:

Kan i se hvad jeg mener? 

Er det noget man kan indstille på Samsung'en? Jeg har forsøgt at tjhekke diverse menupunkter i kameraet, men uden at få noget væsentligt bedre ud af det... Begge billeder er taget uden flash.

Håber nogen kan hjælpe - jeg er træt af kameraetConfused

Redigeret af antilles - 20-December-2012 kl. 20:12
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 20:54
Der ligner, at Samsung'en benytter en ganske høj ISO, hvilket for det meste er lig med støj i billedet.

iPhonen er naturligvis også nødt til at anvende en høj ISO, men muligvis klarer den sig bedre ved høj ISO?

Hvorledes klarer de sig i dagslys?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 21:06
I dagslys har jeg samme problem, og faktisk er ISO værdien højere på iPhone. Men jeg poster lige indstillingerne for de to billeder herunder:

Jeg synes farverne er ekstremt kolde og billedet er decideret uinspirerende. Hvis man kan bruge sådan et term i den sammenhæng.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 12:28
Er der virkeligt ingen med en Galaxy S2, der kan be-/afkræfte om dette er en fejl, eller om kameraet bare ser sådan ud...
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 13:26
Jeg har selvfølgelig ingen mulighed for at teste lige det samme objekt - men jeg vil sige 2 ting

for det første er det øverste iPhone billede ikke ubetinget bedre end det nederste Samsung billede - virkeligheden ser ligeså lidt ud på iPhone billedet som på Samsung billedet - iPhone billedets hvidbalance er ihvertfald forkert med et kraft gulstik, og farver er kraftigt overstyrede. Gulvet er med garanti ikke så gult, og hvis du eks. sammenligner papirkurv og skuffedarie i øverste højre hjørne så ser Samsungens billede helt klart ud til at gengive hvidbalance mere korrekt. Skuffedariets front er hvid og papirkurven er sølv/alu - på iPhone billedet er alting bare gult.

Jeg kan godt se at Samsungens billede her virker mere mat og mere "kedeligt" - det er formentligt dog tættere på virkeligheden end iPhonens.

Gode billeder er ikke lig med "pang billeder" - gode billeder handler om at gengive virkeligheden mest korrekt. Hvis du efterfølgende vil have pang, er det nemt at tilføje i et billedbehandlingsprogram.

Når det er sagt så er mine egne erfaringer med SGS II billeder absolut ikke at de mangler dynamik - stort set alle billeder jeg har taget med min er blevet "gode" - bortset fra lavtlys indendørs billeder, hvor SGS II, ligesom stort set alle andre mobiler med deres begrænsede størrelse objektiver ikke kan lukke lys nok ind.

Her er nogle eksempler på de billeder jeg tager med min SII - det har været lidt svært at finde nogen uden mennesker på, og de er af hensyn til download tid resizede og jpeg komprimerede hvilket selvfølgelig tager toppen af kvaliteten, men de er på ingen andre måder billedbehandlede så giver alligevel en ide om det. Stort set alle billeder jeg tager med min SGS II er på niveau med nedenstående.

Redigeret af spawn - 03-Januar-2013 kl. 14:09
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 13:39
PS: Du kunne formentlig have fået en lignende pang effekt på dit Samsung billede, ved at have valgt en anden hvidbalance under settings, prøv eks. dagslys kontra skyet.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu