recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - android versioner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

android versioner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: android versioner
    Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:56
Hej
Min kone overvejer at købe en Sony Xperia Ray, som ifølge specs har Android version 2,3
Er der noget problematisk i dette - i forhold til at nyeste version af Android er ca. 4,0

Jeg spørger fordi jeg intet ved om Android.
Hun er ikke typen der går op i nyeste teknologi og specs, hun vil bare gerne have en lille telefon, og kan godt lide Sony.

Tak for inputs.
Til top
khj4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khj4200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 22:02
Den kan opdateres til android version 4.0.4
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 23:24
Jeg vil fraråde at købe Xperia Ray

Modellen er mere end 1 år gammel og lider af et seriøst problem som plagede mange af de tidligere Android modeller - nemlig at de var konfigureret med for lidt intern bruger hukommelse til Apps - dette gælder også for denne model som kun har 300mb og slet ikke noget lagerhukommelse (udover sd kort). Det er alt for lidt hvis man gerne vil installere blot en smule apps og tvinger en ud i alle mulige bøvlede løsninger med at forsøge at flytte apps til SD kort.

Det lyder måske ikke som et problem, men tro mig det er det i praksis.

Kig istedet på moderne modeller som stort set alle har lært den lektie og nu har min 1gb intern bruger hukommelse (eller mere) til Apps

Nu fortæller du ikke så meget om krav og forventninger udover "lille" og "Sony" så der er ikke meget at gå efter hvis man skal give andre anbefalinger så du må gerne komme med mere hvis du kan, eks. hvor lille er lille, hvor meget må den koste, og er alt andet end Sony udelukket osv

Men til at starte med kan jeg give en anbefaling på en anden Sony mobil som på trods af at den er en ny model med bedre specs ligger i samme prisleje

Experia J ST26i som har 4gb intern hukommelse, heriblandt 1gb til apps.
En nyere kraftigere CPU, en smule større skærm på 4", men det er stadig ikke en stor mobil efter dagens standard (dog lidt større end Experia Ray)

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/ST26IBLACK/sony-xperia-j-st26i-smartphone-sort

PS: seneste version af Android hedder 4.2 Jelly Bean, det mindste man bør acceptere idag er den lidt tidligere version 4.0 Ice Cream Sandwich - køb af en model idag som kun har 2.3 Gingerbread bør være helt udelukket.

Redigeret af spawn - 08-Januar-2013 kl. 23:28
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 20:29
altså den model hun har nu er en Sony Ericson W890i - og hun er glad for størrelsen, og skifter den kun ud fordi den er ved at være meget slidt. (så ja, hun køber ikke ny telefon hvert halve år....) Men det ser ud til at ret svært at købe en tlf der er SÅ lille.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu