recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus MeMO Pad Smart 10 mobil netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Asus MeMO Pad Smart 10 mobil netværk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er alt for dyrt at være online med GPS. Køb istedet en app fra anerkendt firma, så virker din tablet som GPS uden netforbindelse

Eh.. What? Mener du den minimale datatrafik der bruges på at opdatere kortet imens man bevæger sig?

Hvor lidt data har du i din abonnement? 10MB? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er alt for dyrt at være online med GPS. Køb istedet en app fra anerkendt firma, så virker din tablet som GPS uden netforbindelse

Eh.. What? Mener du den minimale datatrafik der bruges på at opdatere kortet imens man bevæger sig?

Hvor lidt data har du i din abonnement? 10MB? 

Jeg har 3 gb. Bruger min iPhone med en GPS app hvor kortene ligger på tlf, så er ikke online.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Hej.

Jeg har købt en  Asus MeMO Pad Smart 10 tablet for ca. 5 mdr siden, og der er jo Google maps/Navigation på den.

Men hvordan kan jeg komme til at bruge den til mobil bredbånd, så jeg kan bruge den i bilen til navigation, jeg har søgt på nettet, men syntes ikke at jeg kan finde noget.

En der har en ide om hvordan dette kan løses.?

Hej Jan2013.

Der er to måder du kan komme på internettet med din Tablet.

Begge løsninger kan fås til 3G eller både 3G og 4G.

Den ene er en transportabel trådløs Router. De kaldes også MiFi.

Her er et eksempel:

Nogle mobil operatører sælger den med rabat hvis man tegner et abonnement.

Og den er kun et eksempel, der findes mange andre.

Den anden mulighed er en 3G eller kombineret 3G/4G USB Stik sat i en trådløs Router.

En trådløs router kunne være TP-Link MR3420

Jeg ved dog ikke om lige denne normalt bruger en 12 Volt ekstern strømforsyning og derfor let kan bruges i en bil.

Men igen der findes andre, jeg bruger selv en ældre Level One.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2013 kl. 18:23
Slettet.

Redigeret af csell - 17-November-2013 kl. 18:28
Til top
Bruger udmeldt 37 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Juli-2013
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 14:04
Hej.

Har fundet en løsning.

Skal bruge et USB A 2.0 female to Micro USB B male Adapter Cable WITH OTG FUNCTION og et 3G USB modem, så kan jeg bruge tablet til både internet, samt til Google map/navagation.

Lettere hvis der var indbygget 3G, så skulle jeg bare bruge et simkort, men det er heller ikke lige det jeg bruger den mest til, det forgår i hjemmet via WIFI Smile

Tak for jeres input.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 14:24
Hvis det bare er sådan et kabel og de er villig til at købe på eBay så bare søg på "OTG cable", de koster næsten intet hvis man kan vente 2-4 uger på at få det fra kina. Med feks det i linket skulle det også være muligt for dig at oplade din tablet selvom du bruger dit 3G modem. http://www.ebay.co.uk/itm/USB-2-0-A-Female-to-Micro-USB-B-Male-Micro-5-Pin-Female-Host-OTG-Adapter-Cable-/300976195373?pt=UK_MobilePhones_MobilePhoneAccesories_MobilePhoneDataCables_JN&hash=item461394472d
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu