|
Optagelse pixelerer Waoo tv |
Besvar |
Forfatter | |
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Oktober-2023 kl. 08:37 |
Jeg har fået et problem med optagelser på en Airties 7410x tv boks fra Waoo
Optagelserne pixelerer periodisk ved afspilning, fejlen bliver ikke lagret på optagelsen, forstået på den måde, at når pixeleringen er opstået kan jeg ikke spole tilbage og se pixeleringen igen på det samme tidspunkt. Det skal oplyses, at der overhovedet IKKE er problemer når jeg ser live Tv, men udelukkende på optagelser. Jeg har selvfølgelig kontaktet Waoo kundeservice og fejlmeldt problemet. De siger, at de ikke kan se at der skulle være problemer, og de ikke kan se pixeleringerne på mine optagelser. Deres supportere, har sagt at det måske kan være en dårlig kabling mellem fiberboksen og Tv boksen, så de ville forsøgsvis sende mig et nyt netværkskabel, for at udelukke at det skulle være en kabelfejl. Jeg tvivler på, at det er der problemet ligger, men hælder mere til at det er selve tv boksen som har fejl, men dette afvises fra dem. Jeg har prøvet alle forslag fra Waoo som eksempevis at genstarte både tv boksen og fiberboksen uden at det afhjulpet problemet. Er der nogen herinde som har oplevet samme problem og en eventuel løsning på problemet |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ligge optagelser på harddisk i boksen eller hentes de fra waoo ?
Hentes de fra waoo må fejl ligge i noget data hastighed mellem waoo og boksen. Og her kunne fejl godt være på dit eget lan/wifi |
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er efterhånden 100 % sikker på, at det er tv boksen som bliver for varm, igår aftes så vi en optagelse, efter 3 timers almindelig tv kikkeri uden problemer, i den optagede udsendelse var der 15-20 gange pixeleringer på 1.5 times optagelse, i formiddag så jeg samme udsendelse som overhovedet ikke havde nogen pixeleringer.
Optagelser ligger ikke på en hardisk, men på en server hos Waoo Bruger ikke wi-fi, men en kablet forbindelse. Hvis det er kabelfejl, burde det som tidligere nævnt ville der vel også være pixeleringer på live TV
|
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet bliver tilsyneladende løst nu, fordi Waoo sender mig helt nye bokse, både en ny Tv boks, og nye og forbedrede trådløse routere.
Suppoteren fortalte at alle kunder inden for 6 måneder alligevel vil få udbyttet deres udstyr. Hvorfor Waoo så vælger, at henholde mig i næsten 14 dage, før de erkender at de hidtige Tv bokse er udtjente, skal være mig usagt
|
|
Benny From
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 844 |
Funktioner
Tak(0)
|
Opdatering:
jeg fik tilsendt den nye TVboks, en waoo diw3930, hvor samme problem opstod. Efter utallige opkald til Waoo support hvor der blev forsøgt fejlrettet, uden løsning, fik tilsendt et nyt netværkskabel osv. - den seneste supporter jeg talte med, foreslog mig at flytte kablet fra tv udgangen på fiberboksen og over i Internet indgangen, så ville problemet være løst, og bingo det var løsningen
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
tæt på mit bud: Og her kunne fejl godt være på dit eget lan/wifi
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |