recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming på TV går i sort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming på TV går i sort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming på TV går i sort
    Sendt: 19-December-2024 kl. 10:31
Hej. For et stykke tid siden fortalte jeg om vore wifiproblemer med Norlys Internet, hvor jeg modtog internet via fiberkabel. Dette har vi haft i rigtig mange år. Det fungerede indtil de kun halvt år gamle router fra Norlys gik i stykker. 

Fire forskellige supportere lovede at sende en ny router. Jeg rykkede og rykkede men det skete aldrig. Noget nyt måtte gøres.

Min schweiziske svoger foreslog en mobilrouter ligesom I her i gruppen foreslog det samme.

Så nu har vi allerede fra tre dage efter bestillingen mobilt internet.

Vi ligger kun 2-3 km fra masten og det mobile internet fungerer godt på både vore enheder samt på vort LG OLED TV. Ligeså godt fungerede fibernettet, mens routeren var i orden.

MEN ikke alt er det samme::

Når vi streamer hver aften på DRTV stopper streaming ca. 1-2 sekunder, er skærmen totalt sorteret og så kører det videre. Desuden kan lyden give forvrængning. Dette sker ca hvert kvarter.

Der fremkommer ikke det karakteristiske hjul, der viser, at internettet mangler signal. Eller en buffer, der lige skal fyldes op. 

Nej det sker ikke. 

Skærmen går bare straks i sort ligesom lyden også forsvinder.

Det er ligesom manglende ånde under en strabads. Man stopper lige et øjeblik og fortsætter, når man igen har luft.

NB. Først benyttedede jeg trådløs streaming uden kabel fra router til TV. Men da problemet blev for stort kablede jeg forbindelsen, men dette hjalp desværre heller ikke.

Hvad sker der?

Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 10:36
Er det kun på DRTV problemet opstår, eller har i ikke andre streamingtjenester?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4731
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 10:49
Alle har vist problemer med DRTV appen. Nogle har striber, det har jeg ikke. Men den falder ud uden varsel og skal genstartes på mit Apple TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 11:09
Tak Munch. Men mit skal ikke genstartes, men problemer fremkommer kun med en sort pause, så kører det igen ca et kvarter somme tider længere.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 11:11
Tak Flemming. Jeg tænkte netop på det samme. Jeg prøver med youTube og Norlys web. Jeg vender tilbage.

Redigeret af bentpetersson - 19-December-2024 kl. 11:46
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 47 minutter siden kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det kun på DRTV problemet opstår, eller har i ikke andre streamingtjenester?

Flemming

I aftes afprøvede vi også streaming på Norlys web. Det viste minsandten de samme sorte udfald som på DRTV., så sidstnævnte er ikke skyld i problemet.

Det er sandsynligvis det mobile netværk, der har skylden, idet vort TV, mens vi brugte fibernettet aldrig gav dette problem. Så  LGTV er heller ikke årsag.

Hvorfor giver et mobilt bredbånd dette problem ved streaming?
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu