|
irret kabel |
Besvar |
Forfatter | |
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juli-2021 kl. 10:05 |
jeg har 25m sort jordkabel der dog ikke ligger i jorden men her forleden skulle stikket ude ved diseq laves om, der opdager jeg den yderste strømpe i kablet den er hvid og støvet, hvor længe vil sådan et kabel holde endnu.
Der kommer fint signal igennem, kablet har ikke været udsat for vand, men det er sikkert den alm fugt der trænger ind. problemet har være tder før, det måtte kablet klippes lidt op ad gangen indtil kabel strømpen var helt ren det kostede 8m af kablet så parabolen måtte skifte placering
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når kobber ikke er beskyttet, så vil det angribes af vejr og vind og begynde at irre det kan ikke undgås, det samme sker med de kobber ting man måtte have i huset, det er derfor de skal pudses med mellemrum.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dit svar, Så det er ikke noget og bekymre sig om sålænge der er signal igennem kablet.
Var nu mere bekymret over om evt fugt kan vandre hele vejen igennem kablet og frem til modtageren, selvom kablet ikke direkte er udsat for vand.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10450 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jo ikke være end at du kan skifte kablet den dag der ikke længere kommer signal igennem. Har du husket at bruge vulkaniserende tape eller silicone hvor F-stikket er monteret? At du har flyttet parabolen fordi der er klippet 8m af kablet synes jeg er helt hen i vejret. Jeg havde valgt at købe et nyt kabel. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Helt hen i vejret var det nu ikke, kablet var så langt at der var problemer med og få signal igennem, på den nye placering var der allerede en skål så istedet for der render et kabel tilbage til den placering hvor skålen er nu har jeg løst et andet problem.
der er brugt silikone, men det tape du nævner vil jeg få fat i istedet for. Vedr kabel så ligger det i skuffen og venter.
|
|
thxtex
Super bruger Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 322 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er de f-connectorer du benytter udstyret med en silicone-krave?
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej det er alm, har du et link til sådan nogen.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |