|
Dårligere wifi med Ubiquiti u6+ AP |
Besvar |
Forfatter | |||
Silentbob
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Juli-2024 kl. 16:52 |
||
Jeg har for nylig fået installeret fibernet i hjemmet. I den forbindelse har jeg købt 3 stk Ubiquiti u6+ AP. En til kælderen, en til stuen og en til første sal.
Umiddelbar bliver de installeret som standalone via Unifi app, da jeg ikke var klar over at wifi roaming mellem APer krævede en kontroller der køre hele tiden. Hvilket er en lille bet i regningen. Men problemet er at det ser ud til at den wifi Ubiquiti u6+ generere er dårligere end den fra router der følger med fra udbyderen. Dette endda hvor u6+ hænger optimal placeret og router fra udbyder ligger på gulvet under en skab. Min SSID fra udbyder og wifi genereret fra u6+ er ikke den samme. Simpel speedtest: u6+: Ping: 8. Download: 352 (Latency: 45). Upload: 348 (Latency: 255). Jitter 2 ms Router fra udbyder: Ping: 9. Download: 562 (Latency: 22). Upload: 480 (Latency: 139). Jitter 1 ms. Nogen der har et bud på hvordan det kan være? Redigeret af Silentbob - 02-Juli-2024 kl. 16:53 |
|||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor stort er dit hus? Er der beton i etageadskillelserne? Hvordan er dine accesspunkter forbundet til din router? Har du prøvet med kun et accesspunkt sluttet til strøm? Vi har 120m2 hus i toetager fra 1923 og 40 m2 garage i separat bygning. Her har vi et ældre UAP AC LR accesspunkt på førstesalen og et i vaskehuset i bagenden af garagen (længst væk fra huset). Jeg har "kun" en 300/300 linje. Det spøjse er at AppleTV i stuen forbinder til 5GHz på accesspunktet på førstesalen, men forstærkeren der står lige ved siden af (og som "kun" kører 2,4GHz) fortrækker at forbinde til det i garagen..... Klaus
|
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9390 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Silentbob
Funktioner
Tak(0)
|
||
Testen er udført med kun en Ubiquitu accesspunkt slået til på stue etagen og målingen foretaget med mig siddende i stue etagen tættere på Ubiquitu end den fra min udbyder.
Redigeret af Silentbob - 02-Juli-2024 kl. 18:38 |
|||
|
|||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9390 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Silentbob
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mener du Ubiquitu?
Den er blot sat op via Unifi app med standardindstillinger, Har blot omdøbt SSID. Jeg er ikke sikker på jeg besvarer dit spørgsmål. Jeg er ikke sikker på hvad du mener med konfiguration? Redigeret af Silentbob - 02-Juli-2024 kl. 19:10 |
|||
|
|||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Silentbob
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay, hvad kan jeg gøre anderledes?
|
|||
|
|||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du kan jo starte med at kigge på kanal, kanalbredde og sendestyrke. Dog svært når du ikke oplyser noget om din opsætning, bortset fra den er default. Redigeret af lahan - 02-Juli-2024 kl. 20:09 |
|||
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder som om du køre med 40 MHz på dit 5 GHz netværk.
Jeg havde samme problem da jeg satte et op for et par måneder siden. Se om du ikke kan sætte den op til 80 eller 160 MHz Skriv også gerne lige modellen. For nogen kan ikke gå så højt op.
Redigeret af sqnk - 02-Juli-2024 kl. 20:34 |
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |