recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårligere wifi med Ubiquiti u6+ AP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dårligere wifi med Ubiquiti u6+ AP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dårligere wifi med Ubiquiti u6+ AP
    Sendt: 02-Juli-2024 kl. 16:52
Jeg har for nylig fået installeret fibernet i hjemmet. I den forbindelse har jeg købt 3 stk Ubiquiti u6+ AP. En til kælderen, en til stuen og en til første sal. 

Umiddelbar bliver de installeret som standalone via Unifi app, da jeg ikke var klar over at wifi roaming mellem APer krævede en kontroller der køre hele tiden. Hvilket er en lille bet i regningen.

Men problemet er at det ser ud til at den wifi Ubiquiti u6+ generere er dårligere end den fra router der følger med fra udbyderen. Dette endda hvor u6+ hænger optimal placeret og router fra udbyder ligger på gulvet under en skab.

Min SSID fra udbyder og wifi genereret fra u6+ er ikke den samme. 

Simpel speedtest:

u6+: Ping: 8. Download: 352 (Latency: 45). Upload: 348 (Latency: 255). Jitter 2 ms

Router fra udbyder: Ping: 9. Download: 562 (Latency: 22). Upload: 480 (Latency: 139). Jitter 1 ms.

Nogen der har et bud på hvordan det kan være?

Redigeret af Silentbob - 02-Juli-2024 kl. 16:53
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 18:12
Hvor stort er dit hus?

Er der beton i etageadskillelserne?

Hvordan er dine accesspunkter forbundet til din router?

Har du prøvet med kun et accesspunkt sluttet til strøm?

Vi har 120m2 hus i toetager fra 1923 og 40 m2 garage i separat bygning.
Her har vi et ældre UAP AC LR accesspunkt på førstesalen og et i vaskehuset i bagenden af garagen (længst væk fra huset).

Jeg har "kun" en 300/300 linje.

Det spøjse er at AppleTV i stuen forbinder til 5GHz på accesspunktet på førstesalen, men forstærkeren der står lige ved siden af (og som "kun" kører 2,4GHz) fortrækker at forbinde til det i garagen.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Jeg har for nylig fået installeret fibernet i hjemmet. I den forbindelse har jeg købt 3 stk Ubiquiti u6+ AP. En til kælderen, en til stuen og en til første sal. 

Umiddelbar bliver de installeret som standalone via Unifi app, da jeg ikke var klar over at wifi roaming mellem APer krævede en kontroller der køre hele tiden. Hvilket er en lille bet i regningen.

Men problemet er at det ser ud til at den wifi Ubiquiti u6+ generere er dårligere end den fra router der følger med fra udbyderen. Dette endda hvor u6+ hænger optimal placeret og router fra udbyder ligger på gulvet under en skab.

Min SSID fra udbyder og wifi genereret fra u6+ er ikke den samme. 

Simpel speedtest:

u6+: Ping: 8. Download: 352 (Latency: 45). Upload: 348 (Latency: 255). Jitter 2 ms

Router fra udbyder: Ping: 9. Download: 562 (Latency: 22). Upload: 480 (Latency: 139). Jitter 1 ms.

Nogen der har et bud på hvordan det kan være?

Jeg har væsentligt bedre stat på mine u6 lite, så du har vel bare konfiguret dem forkert. Dog svært at vide da du ikke oplyser konfiguration.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 18:38
Testen er udført med kun en Ubiquitu accesspunkt slået til på stue etagen og målingen foretaget med mig siddende i stue etagen tættere på Ubiquitu end den fra min udbyder.

Redigeret af Silentbob - 02-Juli-2024 kl. 18:38
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 18:41

Testen er udført med kun en Ubiquitu accesspunkt slået til på stue etagen og målingen foretaget med mig siddende i stue etagen tættere på Ubiquitu end den fra min udbyder.
Hvordan er det konfiguret ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 18:48
Mener du Ubiquitu? 
Den er blot sat op via Unifi app med standardindstillinger, Har blot omdøbt SSID.

Jeg er ikke sikker på jeg besvarer dit spørgsmål. Jeg er ikke sikker på hvad du mener med konfiguration?

Redigeret af Silentbob - 02-Juli-2024 kl. 19:10
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 19:10

Mener du Ubiquitu? 
Den er blot sat op via Unifi app med standardindstillinger, Har blot omdøbt SSID.

nå så er det nok derfor.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Mener du Ubiquitu? 

nå så er det nok derfor.

Okay, hvad kan jeg gøre anderledes?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 19:55

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Mener du Ubiquitu? 

nå så er det nok derfor.

Okay, hvad kan jeg gøre anderledes?
Har du forstand på opsætning af netværk ?
Du kan jo starte med at kigge på kanal, kanalbredde og sendestyrke. Dog svært når du ikke oplyser noget om din opsætning, bortset fra den er default.

Redigeret af lahan - 02-Juli-2024 kl. 20:09
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2024 kl. 20:33
Det lyder som om du køre med 40 MHz på dit 5 GHz netværk.
Jeg havde samme problem da jeg satte et op for et par måneder siden.
Se om du ikke kan sætte den op til 80 eller 160 MHz

Skriv også gerne lige modellen. For nogen kan ikke gå så højt op.

Redigeret af sqnk - 02-Juli-2024 kl. 20:34
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu