|
Yamaha A830 - Pure Direct |
Besvar |
Forfatter | ||
fredizy
Bruger Oprettet: 26-Juni-2007 Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-April-2015 kl. 22:16 |
|
Jeg har bare oplevet en helt utrolig forskel i lyden, når man anvender "Pure Direct" på min Yamaha A830.
Jeg spiller på et sæt SA1280 MKII og specielt bassen, står bare meget bedre i "Pure Direct" mode. Oplever I andre samme - tænker også andre receivere har samme funktion.
|
||
elendil
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I pure direct slår du vel bare equaliser og diverse filtre fra i forstærkeren. Hvis denne er sat ordentligt op, bør det lyde bedre end i pure direct mode, tænker jeg.
Jeg bruger selv pure direct til musik, fordi jeg synes lyden er klarere (og bedre), men jeg har også bare kørt en autokalibrering på min pioneer (til film). |
||
fredizy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også kørt en autokalibrering som jeg bruger ved film.
Jeg legede lidt med manuel indstillinger på Bas og Treble men kan ikke komme i nærheden af Pure Direct synes jeg.
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Står dine højttalere som small eller large under indstillinger? Hvis de står som small, så får de nemlig ikke alt lyd fra bassen, men sendes til bassen i stedet. I Pure Direct omgår den så de indstillinger, og sender det fulde frekvensområde til alle højttalere som benyttes i lydsporet.
Det er den eneste grund jeg kan finde, til at bassen skulle være bedre i Pure Direct.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad der er bedst afhænger af omstændighederne, men der er mere i det end dét. Pure Direct kører analogt igennem hvis kilden er analog. Derudover slår den billed-kredsløb og display fra, og det giver mindre støj.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Autokalibrering gør ofte mere skade end gavn. Prøv at sætte den op manuelt og uden EQ, og sammenlign resultatet med Pure Direct.
|
||
fredizy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Autokalibering kan da kun laves på surrounddelen eller tager jeg fejl her?
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Autokalibreringen påvirker også de almindelige stereo modes, bortset fra Pure Direct.
|
||
fredizy
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg leget lidt med indstillingerne og umiddelbart er fronthøjtalerne angivet som "Large". Indstillingerne er ikke vildt mange synes jeg. |
||
elendil
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for uddybningen. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |