recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A830 - Pure Direct
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A830 - Pure Direct

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha A830 - Pure Direct
    Sendt: 23-April-2015 kl. 22:16
Jeg har bare oplevet en helt utrolig forskel i lyden, når man anvender "Pure Direct" på min Yamaha A830.

Jeg spiller på et sæt SA1280 MKII og specielt bassen, står bare meget bedre i "Pure Direct" mode.

Oplever I andre samme - tænker også andre receivere har samme funktion. 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 08:09
I pure direct slår du vel bare equaliser og diverse filtre fra i forstærkeren. Hvis denne er sat ordentligt op, bør det lyde bedre end i pure direct mode, tænker jeg.

Jeg bruger selv pure direct til musik, fordi jeg synes lyden er klarere (og bedre), men jeg har også bare kørt en autokalibrering på min pioneer (til film).
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 11:46
Jeg har også kørt en autokalibrering som jeg bruger ved film. 

Jeg legede lidt med manuel indstillinger på Bas og Treble men kan ikke komme i nærheden af Pure Direct synes jeg. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 12:19
Står dine højttalere som small eller large under indstillinger? Hvis de står som small, så får de nemlig ikke alt lyd fra bassen, men sendes til bassen i stedet. I Pure Direct omgår den så de indstillinger, og sender det fulde frekvensområde til alle højttalere som benyttes i lydsporet.
Det er den eneste grund jeg kan finde, til at bassen skulle være bedre i Pure Direct.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

I pure direct slår du vel bare equaliser og diverse filtre fra i forstærkeren. Hvis denne er sat ordentligt op, bør det lyde bedre end i pure direct mode, tænker jeg.

Hvad der er bedst afhænger af omstændighederne, men der er mere i det end dét. Pure Direct kører analogt igennem hvis kilden er analog. Derudover slår den billed-kredsløb og display fra, og det giver mindre støj. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af fredizy fredizy skrev:

Jeg har også kørt en autokalibrering som jeg bruger ved film. 

Jeg legede lidt med manuel indstillinger på Bas og Treble men kan ikke komme i nærheden af Pure Direct synes jeg. 

Autokalibrering gør ofte mere skade end gavn. Prøv at sætte den op manuelt og uden EQ, og sammenlign resultatet med Pure Direct.
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2015 kl. 23:15
Autokalibering kan da kun laves på surrounddelen eller tager jeg fejl her?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 07:33
Autokalibreringen påvirker også de almindelige stereo modes, bortset fra Pure Direct.
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Står dine højttalere som small eller large under indstillinger? Hvis de står som small, så får de nemlig ikke alt lyd fra bassen, men sendes til bassen i stedet. I Pure Direct omgår den så de indstillinger, og sender det fulde frekvensområde til alle højttalere som benyttes i lydsporet.
Det er den eneste grund jeg kan finde, til at bassen skulle være bedre i Pure Direct.

Nu har jeg leget lidt med indstillingerne og umiddelbart er fronthøjtalerne angivet som "Large". Indstillingerne er ikke vildt mange synes jeg.

Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2015 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvad der er bedst afhænger af omstændighederne, men der er mere i det end dét. Pure Direct kører analogt igennem hvis kilden er analog. Derudover slår den billed-kredsløb og display fra, og det giver mindre støj. 

Tak for uddybningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu