|
Capturing af S-video |
Besvar |
Forfatter | |
occapture
Ny bruger Oprettet: 28-August-2021 Sted: Haslev Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-August-2021 kl. 13:44 |
Hej Forum.
Her nok endnu indlæg om capturing af gamle VHS, VHS-C og video 8 bånd. Jeg har undersøgt markedet for capure devices og som ingen overraskelse fås de fra kr. 99,- til flere tusinde. Er der nogen af jer på dette forum som har oplevet at det godt kan betale sige at købe en lidt dyrere enhed. Jeg vil gerne så vidt muligt få det bedste resultat, da samtlige bånd jo smides ud bagefter. Jeg tænker der er mange parametre ved en sådan opgave: - Videokameraet, kilde - De benyttede bånd - Evt. skidt på videotromle - Kvalitet på capturekabler - Composite el. S-video - Capture device Der er sikkert flere parametre der skal tages i betragtning. Jeg har nu købt et high-end S-videokabel og renset videotromlen på min gamle 6 head hi-fi stereo VHS-video med separat S-Videoudgang. Jeg kan ikke gøre så meget ved kvaliteten af båndene men skal nu til at købe min capture device. Siden de nu fås i så mange prisklasser og med forskelligt inkluderet software må der vel være en forskel på det færdige resultat. Det vil være super hvis I har nogle erfaringer I vil give videre. Mvh. Ole |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |