recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digital antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Digital antenne

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
libijoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér libijoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Digital antenne
    Sendt: 17-Juni-2024 kl. 19:39
Har et Samsung QE55q77 og Google Chromecast Er ikke tilkoblet fællesantennen, men vil gerne se flow-tv via en (digital) antenne

Har købt Elworks digital antenne https://www.elworks.dk/detail/produkter/katalog/audio-tele-og-dataudstyr-1/antenner/antenne-indendoers-digital-for-hdtv-1/ i håb om at kunne se DR1 DR2 og TV2 m.fl. Bor henholdsvis 2 / 5 km fra radiokædetårnene Kolding / Ødis - det burde være en fordel? Angiver signalkilde til "luft" og kører søgning på digitale/analoge-kanaler - men resultatet er alt andet end opløftende Er det udstyret antenne/Tv der fejler eller ...? Har en grim mistanke om en fejl 40 - men kan ikke gennemskue hvor jeg skal lede.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4731
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 20:03
Tast din adresse ind på kortet, og bemærk om det er hovedsender eller hjælpesender. Antennen skal enten sidde lodret eller vandret alt efter hvilken mast du modtager fra. 

Og så skal du ha en rigtig antenne for at få et brugbart signal, og den skal sidde udvendigt eller på loftet, som ikke må være et metaltag.

Redigeret af Munch - 17-Juni-2024 kl. 20:06
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 23:09
Husk desuden, at det kun er DR kanalerne der er gratis. TV2 f.eks kræver abonnement.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af libijoe libijoe skrev:

Har et Samsung QE55q77 og Google Chromecast
Er ikke tilkoblet fællesantennen, men vil gerne se flow-tv via en (digital) antenne

Hvis alt andet fejler, så kan du se flowtv via chromecast

Har købt Elworks digital antenne https://www.elworks.dk/detail/produkter/katalog/audio-tele-og-dataudstyr-1/antenner/antenne-indendoers-digital-for-hdtv-1/
i håb om at kunne se DR1 DR2 og TV2 m.fl.

Billigt skrammel, som de fleste andre antenne der markedsføres som "digitale"

Bor henholdsvis 2 / 5 km fra radiokædetårnene Kolding / Ødis - det burde være en fordel?

Ja, hvis der sendtes tv fra disse master - det gør der ikke.
Du skal modtage enten fra lokalsenderen i Kolding, eller hovedsenderne i Hedensted, Vissenbjerg, eller Aabenraa.

Du har fået et link til et dækningskort. Se efter, hvordan indendørs dækning er, hvor du bor.
Mit råd: Køb en ordentlig antenne, eller stream.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2024 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Husk desuden, at det kun er DR kanalerne der er gratis. TV2 f.eks kræver abonnement.

Flemming 

MEN! Man kan nøjes med et Norlys Flex-abonnement, og så købe TV2 på det. Sådan har jeg gjort. Det koster 180 om måneden. Oven i det, så får man tre nabolandskanaler: ZDF, SVT 1 og NRK 1.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4700
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2024 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Flemming 

MEN! Man kan nøjes med et Norlys Flex-abonnement, og så købe TV2 på det. Sådan har jeg gjort. Det koster 180 om måneden. Oven i det, så får man tre nabolandskanaler: ZDF, SVT 1 og NRK 1.

Hej.

Min søster har et ex Boxer nu Norlys abonnement på kun TV2 Hovedkanal. Jeg mener at hun giver 106 kr. pr. måned.

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2024 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Flemming 

Hej.

Min søster har et ex Boxer nu Norlys abonnement på kun TV2 Hovedkanal. Jeg mener at hun giver 106 kr. pr. måned.

Hilsen Carsten.

Ja... Ved godt, der i en tid fandtes et abonnement, som hed noget lignende "Kun TV2", og der var ikke andet på det kort end TV2... Dette abonnement kan jeg desværre ikke finde nogen steder?

Har man fjernet dette abonnement uden at det går ud over dem, som stadig har det, fortsat kan have det, uden ændringer?

Redigeret af mnielsen - 18-Juni-2024 kl. 20:22
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2024 kl. 20:34

Dette abonnement kan jeg desværre ikke finde nogen steder?

Jeg ville ringe til kundeservice.

Hilsen Carsten.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4731
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2024 kl. 21:45

Flemming 

Hej.

Hilsen Carsten.
Ja det ledte jeg også efter. Gav 38 kr for TV2 kortet efter 11.01.2012. Ind til da havde TV2 været gratis over DVB-T senderne.
Men Norlys under åbenbart ikke sine kunder at nøjes med TV2 Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2024 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hej.

Min søster havde på et tidspunkt TV2 Hovedkanal samt TV2 News. Hos det gamle Boxer kunne man godt bestille noget,
der ikke stod i prislisten. Jeg ved ikke hvordan det er hos Norlys, men jeg ville ringe og høre hos kundeservice
om mulighederne for, kun at få TV2 Hovedkanal. 

Hilsen Carsten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2024 kl. 07:00

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Hej.

Min søster havde på et tidspunkt TV2 Hovedkanal samt TV2 News. Hos det gamle Boxer kunne man godt bestille noget,
der ikke stod i prislisten. Jeg ved ikke hvordan det er hos Norlys, men jeg ville ringe og høre hos kundeservice
om mulighederne for, kun at få TV2 Hovedkanal. 

Hilsen Carsten.

Så må hun have gjort som jeg har gjort det... Det, som nu hedder Norlys Flex, hvor man kan købe mindst én kanal. Fordi på et TV2 Alene-kort, kan/kunne man KUN have TV2 - og ikke andet...

Redigeret af mnielsen - 21-Juni-2024 kl. 07:02
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu