|
Forvirret ift projektor |
Besvar |
Forfatter | |
Henny
Ny bruger Oprettet: 19-August-2007 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-November-2018 kl. 10:39 |
Hej Alle,
Står og skal lave mig en lille hjemmebio løsning til stuen med et lærred der kan trækkes ned foran mit tv og så en projektor. Jeg har ikke den vildeste økonomi til projektet, men har et godt lærred. Min forvirring er mellem DLP og 3LCD.. hvad er bedst? Jeg skal bruge det hovedsageligt til film 1080p og lidt til gaming (ps4) Jeg har kig på disse 2: Håber nogen kan hjælpe mig lidt. Vh Henrik Redigeret af Henny - 18-November-2018 kl. 10:39 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
De er 2 forskellige teknologier til at frembringe et billede. Det bedste billede er nok på DLP, hvis man ikke ser regnbue effekten. Der er nogle som kan se en regnbue effekt på DLP projektorer.
Min søn har Epsonen og jeg synes ikke den er specielt god. Billedet står bedre på min Optoma DLP projektor og så synes jeg at Epson larmer mere. |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Glemmer du ikke LCoS teknologien
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
LCoS er sådan set bare en omgang avanceret LCD. Det er klart det bedste i prisklassen under 50.000 i dag.
|
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Nej. Ikke i forhld til de 2 der blev spurgt til. |
|
Kand
Bruger Oprettet: 04-Marts-2014 Sted: Arhus Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg synes du skal overveje at købe noget brugt. Jeg har selv LCD og er godt tilfreds. Der kan du virkelig få noget for pengene. Få først styr på hvor den projektor skal placeres. Hvor lang afstand det er til dit lærede og størrelsen på det lærede du har købt. på https://www.projectorcentral.com/ kan du beregne om afstand / lærede / projektor hænger sammen. |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jeg ville gå efter en 3LCD hvis jeg var dig da det er til en stue. en DLP kræver at du har virkelig god kontrol over lysforholdene i rummet. Og det har man sjældent i stuen. Jeg har selv en Epson TW6700 og den gør det rigtig fint i min stue. Som Kand skriver så bør du overveje hvor projektoren skal stå/hænge inden du køber. Stort set alle producenter har en calculator som kan hjælpe dig med at se om projektoren kan passe ind i dit setup. Jeg har selv brugt både den ved Optoma og Epson. Grunden til at jeg valgte Epson i sin tid var netop på grund af 3LCD og så fordi den havde store indstillingsmuligheder så jeg kunne plasere den der hvor jeg ville. Hvor mange af de bilige projektore ganske enkelt ikke kunne og ville kræve at jeg hængte den op i loftet eller noget 3. God fornøjelse med projektet :)
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Henny
Ny bruger Oprettet: 19-August-2007 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Kenneth,
Tusind tak for dit input. Det er meningen at jeg vil placere projektoren permanent på en hylde bagerst i rummet over en dør eller hænge den op med loft montering.. Jeg har nu kigget på denne også og den lader til at være rigtig god til prisen. Hvad tænker du om den evt? Nogen inputs hvis den står mellem Optoma HD27e og Epson EH-TW650? Optoma HD27e |
|
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg skrev tidl. så har min søn Epson og jeg har Optomaen (godt nok HD3x jeg kan ikke lige huske modellen) og jeg synes at Optoma har et bedre billede og larmer mindre.
Begge har vi monteret på bagvæggen med Vogels EPW 6565. Men du er nødt til at finde ud af hvor langt ned fra øverste lærredskant du skal monterer projektoren. Her er projectorcentras calculator god. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |