recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flad parabol - 28.2øst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flad parabol - 28.2øst?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeroXTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flad parabol - 28.2øst?
    Sendt: 03-September-2012 kl. 11:17
Hej alle.

Jeg står og overvejer at skifte til parabol TV når vi flytter om ikke så længe. Vi må ikke have "runde" traditionelle paraboler på vores altanerne men gerne de flade modeller som i kan se her:

Lejligheden vi flytter ind i er på 10. sal og har frit udsyn mod måde ØST og SYD. Vil vi, via et af disse flade antenner kunne tage 28.2øst uden problemer? Og hvilke andre positioner ville vi evt. kunne tage?

Til sidst, er der nogen der vil anbefale en paraboltype frem for en anden? Altså af de flade....

OBS: Den vil stå i fuldstændig læ for sne, slud og regn

Redigeret af zeroXTC - 03-September-2012 kl. 11:22
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4700
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Vil vi, via et af disse flade antenner kunne tage 28.2øst uden problemer?

Hej ZeroXTC.

Det er et af de spørgsmål ingen kan svare på før om 1-2 måneder.

Fra år 2000 og indtil foråret 2012 kunne danskere modtage visse kanaler fra Astra 2D på 28,2 øst med normal størelse paraboler på vestkysten og med meget store paraboler vest for København.

Fra foråret 2012 til efteråret 2012 sendes disse kanaler fra en midlertidig satellit Astra 1N. Den kan modtages i hele Danmark på en 80-90 cm parabol.

Opsendelse af den kommende satellit er planlagt til den 21. september. Jeg forventer så, at det vil tage yderlig 4-6 uger for at få den på plads på 28,2 øst og gøre den klar. Først når den er på plads og begynder at sende kan man vudere i hvilke områder af Danmark den kan modtages og med hvor store paraboler. Alt andet vil være det rene gætterier.

Normalt spørger man hvor stor parabol skal jeg bruge for at modtage den ønskede satellit. Jeg betragter din situation modsat. Hvad kan du modtage med en flad parabol. Størelsen af parabolen er den vigtigste faktor for hvor stor gain en given parabol har. Det tror jeg også gælder for flade paraboler. Så større areal, jo mere gain.

Når jeg googler de flade paraboler kan jeg finde de flade parabolers gain i db. Det vi skal gøre er at sammenligne dem med det tilsvarende tal for normale offset paraboler, men først når vi ved hvilken størelse normal parabol det kræver for at se 28,2 øst, der hvor du flytter hen?

Når du spørger om hvilke andre positioner I evt kan tage, skal du overveje om I ønsker at modtage en dansk parabol pakke fra Canal Digital/Viasat eller om I ønsker at modtage nogle af de mange gratis europæiske kanaler fra en af de andre satellitter. Jeg ved ikke om I f.eks. foretrækker visse sprog frem for andre?

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 03-September-2012 kl. 13:52
Til top
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeroXTC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 09:20
Hej Carsten.

Tak for dit svar.

Jamen altså, vi vil jo meget gerne kunne tage 28.2øst. Men hvis dette ikke kan lade sig gøre med en flad antenne, så må vi jo se andre veje. Jeg har fået fortalt at Canal Digital og Viasat ikke skulle være de helt store problemer med sådan en antenne?

Det bliver spændende at se om den nye opsendelse d. 21. september, gør en forskel?

Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Online
Point: 4700
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Det bliver spændende at se om den nye opsendelse d. 21. september, gør en forskel? 

Hej ZeroXTC.

Det er jeg sikker på den vil, det er ikke et spørgsmål om der kommer ændringer, det er et spørgsmål om hvilke.

Jeg ved ikke hvilket internet du har i dag og hvilket du får det nye sted.

Men hvis I ikke kan modtage 28,2 øst fra den kommende Astra 2F er der gode muligheder for at streame eller downloade programmerne. Hvis TV stationerne 'tror' I befinder jer i England kan I både se BBC og ITV:

Udlandsenglændere bruger forskellige billige betalings programmer som f.eks. http://www.hide-my-ip.com eller det gratis http://www.expatshield.com med pop-up reklamer til at få de engelske TV- stationer til at tro de befinder sig i England. Du kan gøre det samme.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 06-September-2012 kl. 13:27
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu