recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Recievere med optag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Recievere med optag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Recievere med optag
    Sendt: 23-August-2013 kl. 13:21
Nogen der kender en billig Sattelitmodtager til Turksat som kan optage ?

Den skal ikke have indbygget harddisk, den skal bare kunne optage på et USB stik eller en ekstern harddisk. Den skall også have MPEG4 tuner til HD Kanaler.

På forhånd tak

Redigeret af xalodogan - 23-August-2013 kl. 13:32
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4700
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 14:38

Hej Xalodogan.

Det kan næsten alle HD SAT modtagere med en USB udgang. Men jeg vil anbefale dig, at købe en der stadig kommer ny firmware til.

Jeg kan ikke lade være at tænke på, om det kun er Turksat på 42,0°E I er interesseret i?
Kunne det måske også være interessant, at se noget Premier League fodbold fra Hellas Sat på 39.0°E

Man kan se begge hvis man skifter sit LNB ud med en '3 grad Monobock' og drejer parabolen ca 1,5 grad til højre. Men bemærk at det skal være et 3 Grad og ikke et 4,3 Grad i dette link:

Det har det i en længere periode været muligt at se mere fra Hellas Sat på 39.0°E hvis man har en SAT modtager med EMU. Det kræver så at man finder en fil eller noget tekst på internettet for at se det og der er ingen garanti for hvor længe det varer.

Men så er det en anden type modtager I skal have.  

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 23-August-2013 kl. 14:44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 14:44
Jeg har en allerede med usb indgang fra Harald Nyborg. Den hedder Smart Joy HD. Men den kan KUN afspille billeder,musik fra USB. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2013 kl. 14:52
Hej Xalodogan.

Jeg fandt manualen her:

Den er nok for basis. Jeg kan også læse at den kun kan læse på USB porten.
Du skulle nok have købt en der også kunne skrive.

Anbefaler at du går et trin op og måske også vælger en der stadig kommer nyt firmware til.

Måske er der andre der kender en i dette eller næste prisleje?

Hilsen Carsten.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 17:32
Jeg har idag lånt en Viasat Pace TDS865NV. Kan det være rigtigt at den ikke kan modtage gratis kanaler fra andre satelliter ? 

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Det er som om den er låst til Viasat .
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 17:52

En Viasat HD Reciver er KUN til brug på Viasat.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2013 kl. 19:02
Hej.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal indlede denne post, men man må ikke tage dette som en anbefaling af Ferguson Arive 102E SAT modtageren, da jeg aldrig har set den. det er kun et forslag til Xalodogan.

Grunden til at jeg nævner den, er at jeg på et forum for Englændere i udlandet læser at en af deres
sponsorer har solgt den i en længere periode.

Den kan også købes på eBay.de og en af sælgerne er meget ærlig og skrev i går, at den fra fabrikken levers med en firmware version der ikke har PVR ( Optagelse ), men at det kan aktives ved en software opdatering.

Så jeg sendte ham i går dette spørgsmål:

Hallo. 

'Der Hersteller liefert die Receiver in der aktuellen Version ab Werk ohne PVR FUNKTION aus! 
Durch ein Software Update kann diese aktiviert werden!'

Von wo und welche Version?
Muss ich dafür bezahlen?

Carsten

Og fik dette svar:

Hallo

nein brauchen nichts bezahlen
software aus dem internet runter ziehen und per usb auf den receiver aufspielen

kosmos24

Når jeg oversætter hans svar, skriver han at man får PVR ved gratis at downloade ny software fra Internetet og overføre det via USB. 

Jeg ved ikke hvor eller hvilken firmware version der er nødvendig men

fra dette link kan man downloade filer til Ariva 102E:

I A102E_1.24B1.zip er både en ny firmware og en beskrivelse 'how_to_upgrade-DE.pdf' ved at bruge en USB hulommelse.

Du kan hente en Engelsk manual her, på side 28-30 står optagelse beskrevet:

Jeg anbefaler at man kun køber SAT modtagere der stadig får ny firmware og har checket hvilke modeller af Ariva SAT modtagerne der stadig får:

Og hvis man ønske en firmware med EMU:

Man kan købe den 9€ billigere på Kosmos egen hjemmeside, men jeg ved så ikke om de 15€ i forsendelse stadig gælder:

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 24-August-2013 kl. 19:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu