|
Anbefaling søges |
Besvar |
Forfatter | |
millfarm
Bruger Oprettet: 06-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Marts-2017 kl. 14:07 |
Hej,
Jeg skal til at lave et projektor setup i et alm rum. dvs. uden mørklægning. Jeg har et budget på ca 20000,- Og har tænkt mig noget i denne stil: Krav og ønsker: - Mindst FullHD opløsning - Støjsvagt - Lysstærkt - Motoriseret lærred - Tabtension lærred Jeg her er kommet frem til dette: https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/projektorer/optoma-hd50-video-projektor/ og http://www.av-connection.dk/?PGr=7892 (120") Er der nogen herinde, der kan komme med et godt forslag til opgradering eller ændringer, så jeg står tilbage med den bedste løsning? På forhånd tak, Mads
|
|
--
Millfarm |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb projektoren brugt så du kan få JVC eller Sony. De får alt det andet til at ligne legetøj.
Det er klogt at bruge gode penge på et godt lærred fra starten. Det behøver i så fald ikke opgraderes mens projektoren opgraderes med tiden. |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er super glad for min Optoma HD50, og mener absolut ikke det er legetøj. Inden køb sammenlignede vi med en SONY VPL-HW65, og kunne ikke se en forskel der berettigede den dobbelte pris.
Vi bruger vores i en stue med hvide vægge med normale rullegardiner, men Optomaen har rigeligt med lys til at man sagtens kan se TV uden mørklægning når bare solen ikke står direkte på. Hvis du har mulighed for det vil jeg tage en tur rundt og få en demo. |
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ingen tvivl om at man kan få fantastisk meget for sine penge i klassen under 10.000. Men der sker altså noget ekstra med billedkvaliteten når man kommer op i en JVC eller Sony (eller andre i prisklassen) som du bare ikke kan få i klassen under 10.000 - Om man så synes det er merprisen værd er jo op til den enkelte at vurdere og man behøver bestemt ikke skamme sig over en Optoma HD50.
Nu spørges der jo efter en støjsvag projektor og der er Sony/JVC i praksis lydløse hvilket en optoma HD50 eller tilsvarende bestemt ikke er - det hænger bland andet sammen med de store projektor huse der bruges til Sony/JVC og tilsvarende. En lille kompakt projektor med høj lysstyrke vil nødvendigvis have en del blæserstøj. jeg har en Sony HW40 hængende lige over hovedet og jeg kan ikke høre den - heller ikke når lyden er slukket Da der er tale om et lyst rum så vil Sony HW45 være et stortset ligeså godt valg som HW65 da det primært er den dynamiske iris der er forskellen. HW45 er lidt af et røverkøb. En brugt JVC er bestemt også en dejlig maskine hvis man kan finde en til en god pris. Som tabtension ville jeg bestemt stærkt overveje at investere i et react 3.0 lærred (eller tilsvarende) til dit rum: En fornuftig kontrast og sortniveau er helt afgørende for billed oplevelsen. Som du beskriver dit rum så vil en hvid gain 1.0 dug give problemer med kontrast og sortniveau (også om natten med hvide vægge) Mvh
|
|
millfarm
Bruger Oprettet: 06-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så dette er et godt køb: http://www.av-connection.dk/?PGr=8947
?? Hvad med det lærred jeg nævner? Hvis jeg nu er over budget allerede, så skal det helst ikke blive meget dyrere end 7000-8000kr for 120". Mads |
|
--
Millfarm |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke du kan finde en brugt, så er det helt sikkert den du skal have.
Redigeret af Naiera - 13-Marts-2017 kl. 21:50 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |