recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tab Tension Lærred + Folder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tab Tension Lærred + Folder

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 06:59
Synes de plejer at være til at tale med hos av-connection.

Ring til dem
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af jjmikkel jjmikkel skrev:

Kan man forvente at et Hivilux tabtension gør det samme? Det er jo også et "billigt" lærred...

http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p661_Tab-Dual-Tensioned-screen-120--265x149cm-housing-black-50cm-drop.html

ps. Beklager hvis jeg hijacker tråden...

Hivilux bruger en PVC dug og iflg. Deres hjemmeside gør de meget ud af at vise hvor flat lærredet er.

Jeg gik selv fra et Kingpin 90" tab Tension og det var også fuldstændig fladt ingen bølger overhovedet og de bruger også PVC som læred materiale.

Derfor gik jeg ud fra at et tab Tension lærred var garanti for et udspændt lærred, men jeg skal Love for jeg tog fejl
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Januar-2009
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 13:31
Mit Hivilux tab-tension 120" lærred er helt plant. Ingen problemer der. Det ville jeg absolut altid forvente af et tab-tension lærred uanset mærke. Det er vel hele pointen med det, ikke?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 16:56
har lige fået svar fra AV-Connection på min Reklamation og de tager lærredet retur og købet ophæves. Fornem Service og jeg er en glad mand.😁
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2016 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

har lige fået svar fra AV-Connection på min Reklamation og de tager lærredet retur og købet ophæves. Fornem Service og jeg er en glad mand.😁

Og vær sikker på at det ikke er fordi du har lavet det som et indlæg her på forummet - 

AV-Connection er utroligt lydhøre over for kundens problemer og er ret uvant de fleste netbutikker meget hjælpsomme, hurtige i respons og udbedring af kundens problemer 
(ja det er ihvertfald min oplevelse når jeg har haft problemer Cryde har noget helt basalt mange butikker i dag mangler, nemlig rigtigt godt købmandsskab..!

Måske det ville være en god idè at lave en leverandør rose liste for gode reparations / udbedring oplevelser ? Embarrassed

Redigeret af Just Curious - 18-April-2016 kl. 19:17
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 07:33
Jeg tror jeg har samme "problem" som dog ikke ses når man ser film. Har du nogen erfaring i om det kan fjernes?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 10:16
Det kan det ikke, hvis det vel at mærke er et Elite Screens lærred. Lærreder der er lavet af en glasfiberdug kan ikke spændes særligt meget ud.

Det er også derfor at de fleste Tab Tension lærreder er lavet af PVC eller lignende materialer som der er fleksible d.v.s. at tab tension snorene kan trække i et materiale som er i stand til at give sig

Redigeret af jespermart - 15-Oktober-2016 kl. 10:17
Jesper

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 01:58
Har du lavet denne begynderfejl?

Du må IKKE sætte beslag helt ude ved enden (rød) for så vil kassetten bøje ned på midten og du kan risikere at få dette "V" i lærredet.

Du skal sætte beslag sådan ca. ved de grønne pile (midten af midten) for så deler du vægten jævnt ud.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:23
Rullen hænger da i enderne inden i kassetten, uanset hvordan du sætter kassetten op?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Rullen hænger da i enderne inden i kassetten, uanset hvordan du sætter kassetten op?

Jo mere du undgår at selve kassetten bøjer sig så vil selve rullen inden i blive udstrakt.

Jeg fik dette "V" væk på den måde ved mit første billige lærred for mange år siden.

Mit nuværende lærred er over 3 meter bredt og hængt op på samme måde, stadig ingen "V"
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jo mere du undgår at selve kassetten bøjer sig så vil selve rullen inden i blive udstrakt.

Jeg fik dette "V" væk på den måde ved mit første billige lærred for mange år siden.

Mit nuværende lærred er over 3 meter bredt og hængt op på samme måde, stadig ingen "V"

Det er rullen der bøjer på de billige lærreder. Det undgår man ikke ved at flytte beslaget ind mod midten.

Jo længere du flytter beslagene ind mod midten jo mere bøjer kassetten også, eftersom belastningen er helt ude i enderne hvor enderne af rullen er monteret.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2016 kl. 15:56
Der er mere vægt på midten jo længere beslag er fra hinanden
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu