recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mere lys, tak!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mere lys, tak!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 07:05
Vil mene med 1500 timer har du mistet en del lys fra din projektor.

Men ikke sikkert at en ny lampe kan hjælpe nok.

Måske du skulle kikke efter et lærred med gain.   
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:33
Jeg har en Optoma og jeg synes at mine farver/kontrast er god, når vi ser 3D.

Det kunne også være dine briller. De sidste briller jeg købte, reklamerede med at de ville give 30% bedre kontrast og mere lys.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Vil mene med 1500 timer har du mistet en del lys fra din projektor.

Måske, men det har altid være sådan.

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Måske du skulle kikke efter et lærred med gain.

Muligt at det kunne hjælpe, men det bliver desværre ikke aktuelt.

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det kunne også være dine briller. De sidste briller jeg købte, reklamerede med at de ville give 30% bedre kontrast og mere lys.

Ikke utænkeligt - de briller vi har var ganske billige, købt i Kina via eBay, og vi har overvejet at teste noget andet. Hvilke bruger du? 

Redigeret af jacobe - 23-November-2018 kl. 22:43
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:42
De sidste vi købte var denne:
http://www.ebay.de/itm/3D-Brille-DLP-Pro-7G-Black-Diamond-DLP-Link-fur-Beamer-Hi-SHOCK-B-Ware-/152130328876?hash=item236bac992c:g:tVcAAOSwWTRWtpYT

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

De sidste vi købte var denne:
http://www.ebay.de/itm/3D-Brille-DLP-Pro-7G-Black-Diamond-DLP-Link-fur-Beamer-Hi-SHOCK-B-Ware-/152130328876?hash=item236bac992c:g:tVcAAOSwWTRWtpYT

Interessant ... og jeg kan se at de uden videre burde fungere med vores PJ også.
Nu skrev du, at de "reklamerede med ..." mere kontrast og lys, men hvad synes du selv? Er de mærkbart bedre end hvad du end havde før?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 01:14
Nå, nu er jeg typen som helst ikke giver op, så jeg gav det et nyt forsøg her til aften og fik et gennembrud. Mere lys fik jeg ved at øge såvel Gain og Offset i Color Temp, og med lidt eksperimentering med Hue og Saturation fik jeg desuden en hæderlig balance i farverne.

Det betyder naturligvis, at alt hvad Spears & Munsil mener er korrekt går fuldstændig fløjten, men det skider jeg på - jeg har aldrig været mere glad for at se 3D på min PJ!
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 06:52
- og det er det vigtigste!
MORE BASS
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu