|
Projektor BenQ |
Besvar |
Forfatter | |
keol
Ny bruger Oprettet: 06-Juni-2016 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Juni-2016 kl. 08:16 |
Hej alle,
Jeg er ny både her, og i projektor-universet. Har læst lidt for og imod disse 2 modeller, men har svært ved at gennemskue hvad forskelleren reelt er? (bortset fra prisen) Hvis jeg forstår det rigtigt, så har den billige model bedre lys? 2200 ANSI lument mod 2000 Den skal erstatte mit ældre LG 50" plasma i stuen, 100% mørklægning er der ikke, og film/tv ses der flere forskellige tidspunker på dagen. Har også kig på et "fast" lærred på bla amazon, som jeg også vil investere i: http://www.amazon.com/STR-169100-Silver-Ticket-100-Diagonal/dp/B00HZRM9K0/ref=pd_sim_sbs_229_8?ie=UTF8&dpID=41B5At4KlNL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=1DJKVQPX86KNMHNRX853 Vores 3 årige ville elske at se FROST på 100" Håber I kan komme med lidt forskellig input til mig /Kenneth |
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, 2000 modellen har lidt lavere lys output. Det der nok gør den dyrere, er at den har Rec. 709, som så vidt jeg ved er en farvestandard.
Når lys output er lidt mindre, så er der nok også en chance for den larmer lidt mindre. Selv om de er opgivet til samme lydniveau. DLP Projektorer er lagt fra lydløse Projektor om dagen uden meget mørklægning er jeg ikke så meget for. Har selv en benq w1070. Der skal blændes meget af, før billedet bliver godt. Børn er mere tilgivende, men farverne bliver altså noget udvisket, når det er lyst. En anden ulempe ved mørklægning om dagen, er den tid det tager, og så synes jeg det er lidt mærkeligt at sidde i mørke midt på dagen. Ellers så vil jeg sige, at vi er rigtig glade for vores projektor, film på stort lærred spiller max. Husk bare billedet kun er 50% resten er lyden, og der er en projektor bare langt fra god nok. Så tænk dig godt om inden du fjerner fjernsynet helt.
Redigeret af hunterSEG - 06-Juni-2016 kl. 12:20 |
|
keol
Ny bruger Oprettet: 06-Juni-2016 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input
Har kigget lidt på disse sider her til aften :https://www.livingsmarttv.dk/goer-det-selv-hjemmebiograf/ ..og nu har jeg taget springet, godt man har 14 dages fuld returret på nethandel /Kenneth
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal nok blive godt.
Kunne det ikke være en mulighed med et rulle lærred. De er godt nok noget dyre, hvis det skal være den gode slags (Tap tension), men man kan godt være heldig at få nogle ok billige. Heldigvis kan du jo teste det ved at hænge et midlertidigt lærred op.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |