|
Hjælp til skift af pære (JVC) |
Besvar |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Juni-2016 kl. 17:03 |
Jeg købte en original pære i et uoriginalt hus For mig at se er de 100% ens Jeg kan sætte den gamle pære ind igen uden problemer, men den nye kan ikke komme ikke helt på plads Jeg fatter det ikke Lige nu kører projektoren med den gamle pære... heldigvis har jeg ikke fået ødelagt det hele Er der en barmhjertig sjæl her i Randers, som kan hjælpe en stakkel?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1008 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken jvc projektor har du?
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6231 |
Funktioner
Tak(0)
|
X35
|
|
Mikael Simpson |
|
Flash!
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med at sætte den nye lampe over i det gamle hus. Der findes video på YT der viser hvordan man gør.
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man er fingernem
Det er jeg absolut ikke
|
|
Mikael Simpson |
|
Flash!
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør det jo ikke nemmere, men hvis det nye hus ikke kan komme i så lyder det som den nemmeste løsning. Så er det bare hvem der skal gøre det.
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Har du et link til skift af selve pæren?
|
|
Mikael Simpson |
|
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv lige skiftet pærer i min JVC.... og ja, var også fristet til at sparre nogle af mine hårdt beskattede kroner på en "måske, look a like" ... men turde ikke og betalte prisen for en original... og ja, nu skal jeg nok lade være med at jokke mere rundt i spinatbedet -
Hvis du sætter de to pærer/huse ved siden af hinanden... og virkelig ser godt efter på alle mål og flader.. må du kunne spotte (evt, måle med en skydelære) om der er en flade/vinkel som ikke passer ? Hvis det er en lille "knast" kan den nok fikses men er det en hel anden konstruktion ? såå... Bond |
|
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Funktioner
Tak(0)
|
prøv lige at sammenligne lampehusene og læg specielt mærke til stikket på husene de plejer at have en slids eller lignende der sørger for at stikket vender rigtigt , - konstater om stikkene vender den samme vej på begge huse - det kan tænkes at montøren har vendt det forkert under samlingen 👀
|
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
Flash!
Funktioner
Tak(0)
|
Ved ikke præcis hvilken der sidder i x35, men søg fx på "jvc projector lamp replacement guide", så kommer der en masse videoer frem. Der er nok en eller flere der minder om din. Det altså ikke vanskeligt ud. Det bliver en nøgen original lampe jeg bestiller næste gang.
|
|
jake51
Funktioner
Tak(0)
|
Går på ferie fredag... det ville være rart med en ny pære
|
|
Mikael Simpson |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min X30 æder som bekendt lamperne på omkring 1.000 timer, så jeg kunne godt tænke mig at prøve en original PÆRE, som kunne sættes i et af de mange lampemoduler jeg har liggende.
Jeg har før prøvet at købe en pære igennem vist nok tysk Amazon, men det virkede overhovedet ikke som om, at den kunne sættes i noget som helst |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |