|
Begrænset plads - HJÆLP |
Besvar |
Forfatter | |
Kip James
Super bruger Oprettet: 14-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Januar-2016 kl. 10:52 |
Ohøj vise Recordere-folk
Jeg har tit siddet med tanken i mit forholdsvis kompakte filmværelse og tænkt: Hmm, KAN der laves et set-up herinde med projektor og lærred? Nu har jeg så rent faktisk målt op, så nu kan jeg smide de tørre facts Siddeafstanden bliver max 3 meter. Væg til rådighed til lærred 150cm i højden x 2 meter i bredden. Er der nogen tænkelig mulighed for at få noget til at virke inden for de rammer? Ja, man kan sikkert sagtens sætte noget op og give los, men jeg tænker selvklart på noget brugbart, der vil give mig minimum en "hold da op det var godt jeg gjorde det her" effekt, udover at man bare får noget større? Mvh. Henriksen aka Kip James |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan få lige omkring 90" lærred på den afstand. Jeg havde tidligere 92" i en stue og folk røg på røven over det når de så og oplevede en film.
Hvor mange penge vil du smide efter det?
|
|
Kip James
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Jakob
Jamen jeg har ikke uanede mængder i budgettet. Vi snakker mest kvalitet for færrest penge segmentet.. Jeg kan se man kan få projektorer i 4800-6000kr klassen, men om der er noget brugbart har jeg ikke en hat forstand på. Jeg er GRØN hvad projektor/lærred angår. 3D og alt muligt gøgl er irrelevant. Basic visning til mine blå skiver er det jeg går efter. Redigeret af Kip James - 16-Januar-2016 kl. 11:11 |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville kigge efter noget brugt.
Et godt sted at starte kunne være en BenQ W1070, alternativer kunne være noget optoma eller en Epson maskine(TW3200 eller TW5900/6000) afhængig af hvad man kan finde på DBA til en god pris. Jeg ville anbefale dig at købe et billigt fastramme lærred, i den størrelse der nu er plads til. Fordelen ved fastramme er at billedet bliver uden buler og bølger. Alternativt kunne du også bruge vægen såfremt den er glat og hvid. Hvor bor du henne?
|
|
Kip James
Funktioner
Tak(0)
|
Lille flække uden for Svenstrup, 12km syd for Aalborg. Det er et projekt der først skal spares sammen til, når jeg ved hvad jeg kan tillade mig mht plads og indretning.
Kan se jeg har en udfordring med placering af projektoren (bliver svært midtfor grundet skråvæg og dertilhørende vindue, så det skal være een der kan dreje linsen? Eller flytte billedet uden tab af kvalitet. Ja, har overvejet brugt, men hvad skal man være obs på der? De har vel et begrænset antal levetimer sådan nogle banditter? Væggen ER hvid, men ikke helt glat, og er lidt lærred forelsket, så det skal der nu nok til Redigeret af Kip James - 16-Januar-2016 kl. 11:24 |
|
Kip James
Funktioner
Tak(0)
|
Men den nævnte BenQ er vel i 6k kr klassen fra ny, ikke?
|
|
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg fandt en Benq w1070+ til 5000 kr på Black Friday hos Komplett.
Komplett har til tider Benq w1070 på tilbud i weekends til en rimelig pris. Projektoren går det ganske fint, dog er der lidt larm fra blæseren.
|
|
Kip James
Funktioner
Tak(0)
|
Og den Ben Q den er ret kort afstands-venlig ikke?
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Med 2 meter i bredden, så kan du få lige under en 90 tommers lærred alt efter hvor bred din ramme på lærred er. Min 1070 laver et billede på den størrelse på en afstand på lige under 2½ meter uden zoom. Du kan sikkert zoome lidt, så du kan have projektor ved bagvæggen.
Min 1070 laver et ganske fint billede, men den larmer lidt, så jeg er i gang med at lave en Hushbox til den, så den ikke kan høres. Mht. lærred, så fik jeg et gammelt lærred billigt, hvilket var en kraftig forbedring i forhold til blot at skyde op på en helt hvid væg, også selvom min væg er helt lige og plan.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet at sætte den i Eco-mode? Ikke SmartEco, men ren Economic. Det gjorde vi, og siden har vi ikke lagt mærke til den under film. |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Min kører også i eco, ikke smarteco. Ved alm afhenter er det ikke noget problem, men den siger noget i meget stille scener. Men det afhænger jo selvfølgelig af hvor følsom man er.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |