recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor idé - kan det lade sig gøre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor idé - kan det lade sig gøre?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor idé - kan det lade sig gøre?
    Sendt: 17-Februar-2016 kl. 13:24
Vi har fået en idé. Vi ved ikke om det er god idé. Men i teorien er den genial.

Vi har et kælderrum på 30 m2 som er 6,38 meter langt. Vi er ved at lave nyt lærred på 128" som bliver 3 m bredt, og vores BenQ W1070+ skal så optimalt sidde ca. 4 meter fra lærred.

Vi har i teorien dén mulighed at flytte projektor ud i det tilstødende rum og lade den projektere gennem optisk glas. Men, jeg tror bare ikke Benq'en er den rette projektor til dette.

Spørgsmål: hvilken projektor (med Lens Memory og 3D) ville kunne lave et flot 128" med en throw distance på 6 meter??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 13:31
På projektorcentral er der en beregner for de forskellige projektor.

Men tror afstanden bliver et problem.   6 meter er langt uden dyre linser.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 13:36
Jeg har en benq w7000+ den kan gøre det. Den mangler dog lens memory. Panasonic skulle også kunne klare det, hvis jeg husker rigtigt. Den har også alt det du søger.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 14:10
Panasonic 6000 kan sagtens klare det og opfylde dit krav om lense memory shift. Og så er den tilmed faldet 50% i pris i forhold til hvad jeg betalte da den var helt ny på markedet. Du skal være opmærksom på, at det glas du bruge, skal være af en speciel type, som lader lys trænge uhindret igennem, ellers kan du ende med et udskarpt, ujævt billede med farve-fejl.

Redigeret af dr gonzo - 17-Februar-2016 kl. 15:02
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 18:02
Hvor meget lys er der tilbage ved 6 meters afstand ?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2016 kl. 18:19
Jeg ved det ikke. Ved du det??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 08:25
http://www.projectorcentral.com/Panasonic-PT-AT6000-projection-calculator.htm

den her beregner har jeg altid holdt mig op af, den giver en god ide om lysstyrken og om det er et god eller no go, holder man sig i det grønne område, så plejer der ikke at være et problem og i et kælderrum, hvis man er villig til mørke lofter og vægge, så bliver det bare bedre.

Jeg har en mate der har Epson TW6600 er sindssygt så lysstærk den er.den tror jeg også fint ville kunne løse problemet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu