|
Hjælp.. Lys plet på lærred. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv haft et Stewart Firehawk lærred. og her var min afstanden gange 1.6. af lærredet bredde. Stewart er nok nogle af de bedste til gain lærred. Så vi kan roligt regne med at dit er langt værre med hotspotting. Alligevel tabte lærredet over halvdelen af lyset fra midt af lærredet , til kant af lærredet.
|
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bare et forslag inden du flytter for meget rundt.
Kan du ikke hænge et almindeligt hvidt eller lysegråt lagen op foran lærredet. Vil gætte på de har meget lidt gain. Så se om pletten er væk. Nu sidder projektoren jo også meget tæt på lærredet, og ud fra beregner, kan jeg se du har zoom'et helt ind, for ikke at fylde mere end de 100". Så der kommer meget lys på dit lærred. Har selv en grå dug med påstået gain på 0.8. Har ingen hotspotting Afstand er ca. 4 meter til 120". Dit rum ser rimelig lyst ud, så måske grå kunne være en mulighed. Grå har dog andre svagheder, som man lige skal overveje. Dog vil jeg mene at lystabet ved et gråt lærred ikke er så væsentligt, med den afstand du operere på.
|
|
maddog
Bruger Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nå.. Men jeg prøver at flytte den længere væk,hvor meget er det mest rigtig at flytte den.
Den er jo de 2,5 meter nu |
|
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
jo længere væ. Jo bedre |
|
hunterSEG
Bruger Oprettet: 03-November-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dog maks 3.3 meter, for ellers kan billedet ikke være på 100", og så kan jeg se jeg fejllæste zoom i mit tidligere indlæg.
Håber du finder en løsning.
|
|
maddog
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg takker for alle de svar der er kommet,nu har jeg flytte den til ca. 3 meter. Det er der desværre i nu, øv øv så er det lærred og ikke projektoren .
Takker for hjælpen. |
|
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du sat projektoren i eco mode ?
|
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
maddog
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har sat den til økonomi,kan jeg måske gøre noget ved billede indstillinger ?
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nope, fejlen ligger ene og alene i dit lærred. Et gain-lærred skal ha' en del struktur for at undgå hotspotting. Du kan prøve at male det med en glans 0 maling, hvis det er af et material hvor maling kan binde.
Redigeret af dr gonzo - 23-Februar-2016 kl. 08:57 |
|
maddog
Funktioner
Tak(0)
|
Okay... Så går jeg ud fra at jeg ikke behøver at få maskinen til rep. Det er jo nok ikke den som fejler noget,det var jo ligsom det jeg var bang for.
Redigeret af maddog - 23-Februar-2016 kl. 09:50 |
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at hænge et hvidt lagen op foran lærredet, og tjek hvordan det påvirker billedet.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |