recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp.. Lys plet på lærred.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp.. Lys plet på lærred.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 11:43
Jeg har selv haft et Stewart Firehawk lærred. og her var min afstanden gange 1.6. af lærredet bredde. Stewart er nok nogle af de bedste til gain lærred. Så vi kan roligt regne med at dit er langt værre med hotspotting. Alligevel tabte lærredet over halvdelen af lyset fra midt af lærredet , til kant af lærredet.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 13:32
Bare et forslag inden du flytter for meget rundt.

Kan du ikke hænge et almindeligt hvidt eller lysegråt lagen op foran lærredet. Vil gætte på de har meget lidt gain. Så se om pletten er væk. 
Nu sidder projektoren jo også meget tæt på lærredet, og ud fra beregner, kan jeg se du har zoom'et helt ind, for ikke at fylde mere end de 100". Så der kommer meget lys på dit lærred.

Har selv en grå dug med påstået gain på 0.8. Har ingen hotspotting Afstand er ca. 4 meter til 120".
Dit rum ser rimelig lyst ud, så måske grå kunne være en mulighed. Grå har dog andre svagheder, som man lige skal overveje. Dog vil jeg mene at lystabet ved et gråt lærred ikke er så væsentligt, med den afstand du operere på.
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2005
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 13:51
Nå.. Men jeg prøver at flytte den længere væk,hvor meget er det mest rigtig at flytte den.

Den er jo de 2,5 meter nu
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af maddog maddog skrev:

Nå.. Men jeg prøver at flytte den længere væk,hvor meget er det mest rigtig at flytte den.

Den er jo de 2,5 meter nu

jo længere væ. Jo bedre
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 14:33
Dog maks 3.3 meter, for ellers kan billedet ikke være på 100", og så kan jeg se jeg fejllæste zoom i mit tidligere indlæg.

Håber du finder en løsning.
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2016 kl. 15:15
Jeg takker for alle de svar der er kommet,nu har jeg flytte den til ca. 3 meter. Det er der desværre i nu, øv øv så er det lærred og ikke projektoren .

Takker for hjælpen.
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 01:29
Har du sat projektoren i eco mode ?
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 08:24
Jeg har sat den til økonomi,kan jeg måske gøre noget ved billede indstillinger ?
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 08:56
Nope, fejlen ligger ene og alene i dit lærred. Et gain-lærred skal ha' en del struktur for at undgå hotspotting. Du kan prøve at male det med en glans 0 maling, hvis det er af et material hvor maling kan binde.

Redigeret af dr gonzo - 23-Februar-2016 kl. 08:57
Til top
maddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 09:46
Okay... Så går jeg ud fra at jeg ikke behøver at få maskinen til rep. Det er jo nok ikke den som fejler noget,det var jo ligsom det jeg var bang for.

Redigeret af maddog - 23-Februar-2016 kl. 09:50
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 13:24
Prøv at hænge et hvidt lagen op foran lærredet, og tjek hvordan det påvirker billedet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu