|
Hjælp til tumpe |
Besvar |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||
Dondee
Bruger Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 136 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Februar-2016 kl. 23:50 |
|||||||||||||||||||||||
Hejsa. Jeg havde lige købt en Epson 5210 til erstatning for min Panasonic PT ax100 der desværre døde( Lyste op og så forsvandt billedet efter 5 sek :-( ) Men da jeg satte den på den hylde under loftet jeg har med el og hdmi blev billedet alt for stort og 2/3 af billedet var i loftet. Jeg har returneret den, men hvad skal jeg gå efter? Har prøvet forskellige beregnere med kan ikke gennemskue dem. Jeg har et 100" lærred hængende ca 6 meter fra projekteren. Giver det mening? Og hvilken vej skal jeg gå?
|
||||||||||||||||||||||||
Flash!
Super bruger Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||
Jeg tror ikke du finder en projektor der kan lave et 100" billede på 6m. I hvert fald ikke en billig model.
Du skal finde en model med stort projektionsforhold*. (kastelængde / billedbredde). 100" er ca 2,2m bredt. kastelængde (optik til lærred) 6m. > 6m /2,2m = 2,73. Du skal altså finde en der har et projektionsforhold der kan være større end 2,73. F.eks en Epson eh tw7200: Optical
Der findes sikkert andre. Eks Panasonic og Sony kunne være bud uden at jeg dog har kigget efter. Det er meget billigere at rykke projektoren tættere på eller lave billedet større, eller begge dele :-) * Projektionsforholdet kaldes ofte enten "projection ratio" eller "throw ratio". Redigeret af Flash! - 25-Februar-2016 kl. 00:56 |
||||||||||||||||||||||||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||
Panasonic PT-AE6000 kan klare det
|
||||||||||||||||||||||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |