|
Projektorvalg, når den placeres "off-center" |
Besvar |
Forfatter | |
tbrf
Ny bruger Oprettet: 02-Marts-2016 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Marts-2016 kl. 15:36 |
Hej
Har haft kigget en del på BenQ w1070+, men er i tvivl om den kan placeres hvor vi ønsker det. Har forsøgt at illustrere det på nedenstående billede. (Projektor placeret på hylde, som skyder over på en væg, men hvor projektoren er placeret op af væggen) Kort sagt: Placering af projektoren helt ude i siden i forhold til billedet og ikke i center af billedet. Kan BenQ w1070+ det eller skal vi kigge efter en anden projektor? - Hvilken kan så anbefales i samme prisklasse? Mvh Tommy
|
|
Nicolait
Bruger Oprettet: 29-Januar-2016 Status: Offline Point: 66 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg lige kan læse mig frem til, så har den kun lodret lens shift, så den kan kun flytte billede op og ned.
Dog har den keystone, men det har jeg hørt, at man skal holde sig fra, da det deformer billedet. Er det en dør det grå til højre? Er det muligt at loftmontere projektor og muligvis også lærred, så lærred ruller ned over det grå felt til højre?
|
|
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
Panasonic PT AE 6000 will do the trick ;-)
|
|
tbrf
Funktioner
Tak(0)
|
har også læst at keystone bør kun være en ting man bruger i nødstilfælde og ikke noget som man bruger til daglig. (hvis man ønsker det bedste billede) Loftmontering er desværre ikke en mulighed. :(
|
|
tbrf
Funktioner
Tak(0)
|
Har kigget lidt rundt efter den og det ser ud til at være en rigtig lækker projektor.. :) - er bare ikke sikker på at kæresten bliver glad, når jeg kommer og siger at der skal bruges ~15.000 kr i stedet for 6000 kr på en projektor.. Men det måske den prisklasse man skal op i, for at få horizontal lens shift?
|
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Koster den ikke kun godt 12.000?
Du kunne evt kigge efter en brugt, herunder også JVC X modellerne som også har lens shift. Du skal dog være opmærksom på om der er tilstrækkelig lens shift i forhold til hvor meget du vil flytte billedet. |
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
ellers er der denne: Sony HW40ES med kun 10 timer på pæren
Redigeret af MulleB - 03-Marts-2016 kl. 13:51 |
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som W1070+ ejer ser jeg et andet problem: den kan ikke lave så lille et billede på den throw-afstand.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |