recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
shotgun25 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shotgun25 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af projektor
    Sendt: 02-April-2016 kl. 23:32
Hej alle jeg er ved at skulle købe en projektor til min stue.
Jeg har fundet 2 brugte projektor som opfylder mine krav. Jeg kan ikke finde nogle Sammenligninger på nettet af de 2 så håber på at der er en som kan hjælpe mig med at beslutte mig.

1. Jvc Dla x3 kørt 980 timer på første pære står til 7500. 4.5 år gammel

2. SONY VPL HW55ES Har kørt 40 timer og er 1.2 år gammel. koster 12750 med 1 par briller.

Jeg har læst at både JVC og Sony projektoren er super projektor og selvfølge vil jeg da gerne spare 5000 kr.

Kan også se at Sony projektoren har et lidt mere lys styrke.
Men vil gerne give de 5000 mere vis jeg får et bedre billede.

Jeg skal beslutte mig inden torsdag, da jeg har en aftale med fyren som sælger Sony projektor

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 07:17
Når JVC har kørt næsten 1000 timer så forvent nedsat lysstyrke og læg penge til side når pæren skal skiftes..

Begge er gode og fine projektorer.

Til top
Woody81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2007
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woody81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 11:39
X3 ville jeg nok være påpasselig med at købe. På engelske fora er der blevet skrevet om diverse fejl:

- Lockup. Man mister vist al kontakt til projektoren, og det er nødvendigt at slukke for strømmen. Det sker også med den nyeste firmware (1.8) og nyeste lampe (v3 med flap til køling)

- IR sensor. Et kendt problem. Den går i stykker.

- Lampe. Den bliver meget mørk efter nogen hundrede timer.

Jeg har ikke nogen erfaring med projektoren. Det er bare hvad jeg har noteret mig. Tilgengæld ved jeg heller ikke, om der er kendte problemer med HW55.

Jeg har selv en JVC HD350 som jeg er meget glad for. Men den model har også kendte problemer.
Til top
Woody81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2007
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woody81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 12:20
Måske er ovenstående problemer løst. Der er i hvert fald én der skriver noget om det her: http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/1296327-official-jvc-rs40-x3-owners-thread-336.html#post36706530
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af shotgun25 shotgun25 skrev:

Hej alle jeg er ved at skulle købe en projektor til min stue.
Jeg har fundet 2 brugte projektor som opfylder mine krav. Jeg kan ikke finde nogle Sammenligninger på nettet af de 2 så håber på at der er en som kan hjælpe mig med at beslutte mig.

Hvad er dine krav, egentlig? Det kunne jo være at du kunne få forslag til alternativer Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 08:12
min Sony har kørt 2000 timer , uden at slå en bøvs. Stadig masser af lys. JVC har generelt haft en hel del børnesygdomme. nedsat lysstyrke. Pink stribe etc. Jeg ville aldrig købe sådan en brugt.
Jeg havde både Sonyen hjemme til test , samt X35 inden køb. jeg valgte Sony. Billede kvalitet er selvfølgelig en smagsag. Men ang reklamationer og stabilitet , vil jeg uden at blinke vælge Sonyen.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 23:27
Valget er dit, men hvor stort billed har du? Er der nok lys, så er det sgu hips om hap hvilken du vælger. JVC´en har lys nok til 100" på 980timer. Min JVC x30 har kørt 950timer på 140" (samme lysoutput som x3), og jeg har ok med lys endnu :) JVC´en har lidt bedre sortniveau, altså evnen til at lave ren sort, hvor min erfaring siger mig, at Sony´en er lidt bedre til skyggedetaljer i det sorte.
Har en kammy der har Sony 55 på 67", og han er aldrig blevet 100% tilfreds med hans, efter en håndfuld JVC projektorer.
Men du bliver glad for dem begge.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu