|
DLP eller LCD Projektor? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er en af dem der aldrig har set en regnbue, men jeg generes af pixel opdaterings støj, især på min JVC, glæder mig til at se om min Sony er anderledes.
|
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det det som gør at eks ansigter tæt på. Som bevæger sig meget lidt. For sådan nogle mærkelig rykkende bevægelser ? Det var bl.a een af de ting , som gjorde at jeg valgte JVCen fra vs Sonyen. Og en åbenlyst ringe gammakurve. Købte for mange år siden en SIM2 D10 DLP projektor. Var i starten voldsomt plaget af regnbuer. Men efterhånden som jeg accepterede dem. Så blev de mere og mere usynlige. Så man kan godt tilvendes |
||
Timeguardian
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er vel ligesom ædelmetaller, hvorfor købe sølv, når man kan købe guld. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener helt sikkert også at man kan vende sig til ting som regnbuer. De fleste går vel ud og med vold og magt prøver at se om de kan se dem, og dømmer så DLP ude når de, selvfølgelig, kan fremtvinge regnbuerne.
Men man kan vænne sig til meget. Man kan vænne sig til at slappe af i øjnene, og lade være med at sidde og flimre med dem. Lissom det der gul/grønne snask man kan tvinge frem på plasma-tv, hvis man står og flimrer med øjnene. I starten kunne jeg godt føle mig lidt generet af det, men efter nogle uger, og igennem mere end fem år med plasma, har jeg overhovedet ikke skænket det en tanke. |
||
Timeguardian
Super bruger Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har ikke dømt DLP ude, kun farve-hjulet. Slapper altid af, når jeg ser en film, hvorfor skulle man gøre andet. Har altid kørt plasma, har ikke set de nævnte " gul/grønne snask " som du omtaler. DLP er en suveræn teknologi, når der bruges 3 seperate DMD-chips .
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DLP er også helt fint med kun en enkelt chip.
|
||
Timeguardian
Funktioner
Tak(0)
|
|
For dem der ikke har, et problem med regnbue-effekten, så " JA" ellers ikke.
|
||
47oo
Bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Næstved Status: Offline Point: 50 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tak for alle jeres svar og argumenter.
Jeg har nede i Hifi Klubben i Næstved og se en fremvisning på en DLP projekter og syntes selv billedet så rigtig fornuftigt ud så jeg valgte at købe en BenQ w1070+ Da den har fået rigtig gode anmeldelser og prisen frem for alt går det til en fornuftig projekter at starte op med, så kan jeg jo altid upgradere løbene |
||
Timeguardian
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tillykke med nyerhvervelsen
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |