|
Inputs til projektor setup |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
tha_crow
Bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input, jeg vil prøve at kigge efter et gråt lærred i stedet for. Gain 0,8 vil det være ok til min stue? |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Præcis min pointe I samme kategori, som at anbefale en meget dyrere projektor, hvis man ikke har mulighed for at gøre noget ved reflektioner fra vægge, og dermed gå glip af den bedre billedkvalitet man har betalt dyrt for.
Forsøger bare at give realistiske råd. Redigeret af opzouten - 22-Maj-2015 kl. 11:31 |
|
JAWA
Bruger Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, et gain 0.8 lærred vil give dig et bedre sortniveau, men kun i forbindelse mørklægning/nat - det er ikke en mirakkelkur men bestemt bedre end et gain 1.0 lærred (bemærk at det DNP supernova lærred jeg linker til ikke er gråt men næsten sort selvom gain er på 0.8, men det skyldes af det er opbygget af mange lag optiske filtre og deraf den høje pris)- Du bør stadigt gå efter et tab tension lærred da buler og ujævnheder er lige så synligt på et gråt lærred som et hvidt.
Et hvidt lærred med gain 1.3 - 1.4 vil også bekæmpe ambient light en del bedre end et gain 1.0. Jeg har selv en helt hvis stue som din og har indtil nu kørt med et næsten sort gain 0.25 lærred på 85 tommer sammen med en panasonic projektor. Det giver et virkeligt flot sortniveau også ved ganske meget lyst i stuen men desværre også en del irriterende shine i de lyse områder af billedet og kun 85". Det er nu skiftet til et Elite Screen fastramme lærred der for nuværende har et helt hvidt lærred mens jeg venter på at min cinegray 5D dug kommer hjem fra USA. Den hvide dug er kun brugbar når det er aften og den hvide stue gør stadig at den sorte farve er mere grå en egentlig sort - billedet er stort og flot men det ringe sortniveau vil være diskvalificerende i længden. Mvh
|
|
tha_crow
Bruger Oprettet: 28-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den hvide stue er et problem, det er jeg godt klar over i forhold til en projektor. Lille mor virker ikke overdrevet entusiastisk over at male den mørk . Jeg vil beholde mit tv netop for, at vi kan bruge den når det er for lyst til at få noget brugbart ud af en projektor. Jeg har taget kontakt til ham der har det nævnte lærred til salg. Tak for tippet. |
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |