recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred "har været" for langt nede!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred "har været" for langt nede!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred "har været" for langt nede!
    Sendt: 24-Juli-2015 kl. 11:51
Hej.

Endelig fået lærred og projektor op i hjemmet. Alt gik som det skulle.

Dog, efter at have læst, at standarden på Lissau's tab tension lærreder, har 25-50cm drop-down, ville jeg nulstille fjernbetjeningen/motoren og se hvor langt det kunne komme ned.

Nåede ikke at trykke stop inden det var helt nede, hvor der iøvrigt kommer et rødt "STOP" skilt frem.

Lærredet virker stadig til at sidde fint på kassetten, selvom jeg jo ikke kan vide det. Men når jeg kører det op, begynder det at "hoppe/hakke", som om det ikke er plant mere, fra "enden af lærredet/kassetten".

Håber der er nogle der kan hjælpe. Vil helst ikke køre det op igen inden der givetvis er kigget på det.

Mvh.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 12:25
Prøv evt og køre det ned igen, og så giv det lidt modstand med den ene hånd når du køre det op igen.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 12:42
Du skal køre det helt ned igen, og så hænge to lodder på, som er lige tunge, i hver ende af den nederste metal skinde, så lærredet ruller lige og stramt op. Jeg har selv prøve at bruge dykkerlodder til samme manøvre, og lærredet rullede derefter fint op igen. André's ide med at bruge en hånd, er god nok, men jeg er vurdere at der er lidt for stor sandsynlighed for at du ikke får rullet lærredet helt lige på plads hvis du kun holder igen med en hånd.

Redigeret af dr gonzo - 24-Juli-2015 kl. 13:03
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:00
det med dykkerlodder kan man selvfølgelige også gøre.
Meeeen prøv gerne at give den lidt modstand med den ene hånd i midten i første omgang. frem for og bruge penge på de fiskelodder med det samme.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:12
Tusind tak for svarene. Jeg prøver lige ad..

Altså, dvs. Der ikke kan ske noget ved at det er HELT nede?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:22
Problemet ved at rulle det helt ned er, at når du ruller det op igen opstår der en bule, der hvor lærredet er fæstet på rullen. Hvis det er rullet op i for lang tid med den bule, bliver lærredet ujævnt og det kan være meget svært at rette ud igen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:47
Er igang. Men kan dælme ikke få So fy fjernbetjeningen til at få det helt ned.

Hvordan er det man gør?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 13:53
Synes ikke helt det virker med hånden...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:02
Har prøvet et par gange nu med hånden. Men synes ikke helt det fungere.

Der skulle ikke være en af jer der bor i nærheden af frederikshavn?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:03
Btw. Så er det rullet helt ned nu. Tænker det også kan have godt at at være strækt lidt ud, inden jeg prøver igen?

Og self. Skal det da kunne lade sig gøre...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 14:28
Lad det hænge rullet ud så lang tid som du kan leve med det. Bind derefter lodder på, evt. 2 x 1,5l sodavandsflasker fyldt med vand, det er vigtigt at de er lige tunge, og rul det så op.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 17:43
Lader det være rullet ned nogle dage/en uge? Og så prøver med fyldte vandflasker.

Tak indtil videre dr gonzo
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu