|
Ophæng af lærred og projektor |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bortset fra, at det ikke behøver at være et vinklet beslag. På dem jeg har, er der ingen vinklet del som sådan, der stikker ned. Det gør, at de ikke ikke er nær så synlige som hyldebærere, idet langt det meste er gemt bag kassetten. Redigeret af kaizer - 15-September-2015 kl. 19:11 |
|
wads
Super bruger Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilket beslag er det?
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2348 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit lærred er et Lissau, og de kunne levere beslag, savet til i den ønskede længde.
Producenten af dit lærred tilbyder måske noget lignende. |
|
wads
Super bruger Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan da ihvertfald spørge. Det er jo nok sådan det bliver
|
|
Grung
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2006 Status: Offline Point: 284 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har hængt en ew3200 op i 4 halvkraftige kroge som bare er skruet i profilbrædder ligesom dine. Det virker fint, og holder fint. På projektorens beslag er der så 4 stk små vinkelbeslag som krogene kan sidde fast i. Pris = stort set ingenting.
For at justere den 100% i vatter, har jeg brugt en papirklip som lige skulle sættes ind mellem den ene krog og vinkelbeslaget. Lærred er et lissau california som nok også vejer omkring 15 kg. Dog med motor. Der er beslag også skruet direkte op i profilbrædder uden at ramme nogen lægte på den anden side. Belsaget er skruet i med 3 skruer i hver side. Jeg mener det var nogle små tykke skruer, 5 mm tykke og 2-3 cm lange. Det holder også fint. Alternativt er at bore et lille 2mm hul der hvor beslag skal ligge, og så finde hullet på loftet og ligge en lægte som skruerne kan fange. |
|
wads
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det ville da være noget pænere på den måde, end med hyldeknægte. Som sagt, så skruer jeg projektoren på en plade, så den næsten sidder helt flush på loftet, så der kan der jo komme skruer nok i
Kunne være, at jeg kunne lave et lille beslag, så jeg fordeler vægten noget
|
|
Larslj
Junior bruger Oprettet: 23-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
Funktioner
Tak(0)
|
Måske det er muligt at lave et høvlet bræt der netop passer i størrelsen med lærredet og først skrue det fast i loftet. For derefter at skrue de 4 skruer op i brættet.
Sådan ville jeg nok løse opgaven, med et helt sikkert fint resultat. |
|
renep
Bruger Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis vi antager at selve loftsbrædtet er tilstrækkeligt fastgjort (eller du sikrer det yderligere ved lægterne), er det bare at bruge et hulrumsplug (som man fx. ellers ville bruge til en gipsplade) ved de huller hvor der ikke er en lægte - så slipper du for turen på loftet.
En hulrumsplug m. 5mm skrue er typisk garanteret til 15 kg træk, så hvis alle skruer er uden for lægten, kan de bære et lærred på 60kg. |
|
wads
Funktioner
Tak(0)
|
Det var en god ide
|
|
sl1000
Bruger Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis du bruger de foreslået plugs vil du da højst sandsynligt gennembryde dampspærren, og det var det du ikke ville.
|
|
matv88
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2008 Status: Offline Point: 1149 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv løst ophæng af projektor på denne måde. Det er svært at indstille 100% bagefter, men synes selv det pynter fremfor et stort ophæng. Mht. ophæng af lærred er mit hængt direkte op i gipsloft (2 plader). Det hænger med 8 skruer uden plugs og er ikke til at rykke ned. |
|
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
|
wads
Funktioner
Tak(0)
|
Det lige sådan jeg regner med at montere projektoren. Det skulle kunne holde konen glad
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |