recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Super tilbud i Elgiganten..!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Super tilbud i Elgiganten..!!

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

der er 2 års garanti som på alt andet man køber i en butik, da de ikke kan løbe fra købeloven..

Garanti og købelov?
Naaaah, reklamationsret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

SLAP AF!!! 55 kg!!!!!

Nej, nej, den vejer ikke andet end femten kilogram, så det er ikke så store skruer du skal have i loftet.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

- og alle biler har 4 hjul . . !
Det var ikke det jeg spurgte om! Er i øvrigt ret træt af alle de snobbede nørder herinde som svarer grimt og nedladende! Hvis i gjorde det ude i det virkelige liv så havde i sgu fået en flad!

Man får vel svar som man spørger Smile
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 23:11
Nej det synes jeg langt fra, har hørt masser herinde snakke om de har haft billige lærreder som de synes var ligeså gode som dyre modeller, det samme med fjernsyn, mit eget til 16000 kr synes jeg personligt var mindst ligeså godt i billedet som det de havde til 50000 i elgiganten, de viste begge full hd materiale. Benq w1400 fårrigtig meget ros med på vejen og jeg tvivler stærkt på en projektor til 55000 kr er SÅ meget bedre på samme full hd materiale. Men nu kommer snobberne jo på banen. Personligt kan jeg ikke se den store forskel på hifiklubbens billige og dyre model når man får dem fremvist derinde. Og dem der fremviser begynder så at ævle om alt muligt man alligevel ikke kan se med det blotte øje. Igen snobberi i mine øjne. Placebo effekten vil ingen ende tage
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 23:38
Om noget er pengene værd er subjektivt. Man betaler mere for de sidste par procenter. Fair nok du synes det er snobberi - det er der så delte meninger om.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2015 kl. 23:43
Så vidt jeg kan se sammenligner I en x70 med en x700. X700 er sidste nye skud på stammen fra jvc i klassen
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 04:57

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Ja - i hvert fald i forhold til hvad AV Connection vil have for den http://www.av-connection.dk/?PGr=4609

SLAP AF!!! 55 kg!!!!! ShockedShockedShockedOuchOuchDeadDeadDeadConfusedConfusedConfused er den så meget bedre end en til 7.000 kr? de er jo begge full hd?

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Er i øvrigt ret træt af alle de snobbede nørder herinde som svarer grimt og nedladende! Hvis i gjorde det ude i det virkelige liv så havde i sgu fået en flad!

Det er ikke kun opløsningen på billedet der spiller ind..!

Billedproccesering, sortniveau, billeddybde, skarphed, osv, er mindst lige så vigtige faktorer som opløsningen. 
Hvis du kigger på en 5-7 år gammel topmodel fra Sim med 720 p opløsning, så vil den overgå de fleste nye Full HD maskiner på billedkvalitet..
Jeg har haft en 5 forskellige projektorer i Full HD inden for de sidste 3 år, og der er en kæmpe forskel på hvordan de viser film..

den Optoma HD82 du har sagt nej til i din salgstråd, æder din nyindkøbte Optoma HD141X til morgenmad når det kommer til billedkvalitet, på trods af at de begge er Full HD og HD141X er en nyere model..!

Det kunne aldrig falde mig ind at smide en af de billige Entry modeller op herhjemme, for de er simpelthen for dårlige på alle andre områder end opløsning.

PS.
Jeg bor også i Kbh i tilfælde af mit snobberi skal "belønnes" med nogle flade

Redigeret af strecker - 26-Februar-2015 kl. 05:39
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 09:14

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

Ja - i hvert fald i forhold til hvad AV Connection vil have for den http://www.av-connection.dk/?PGr=4609

SLAP AF!!! 55 kg!!!!! ShockedShockedShockedOuchOuchDeadDeadDeadConfusedConfusedConfused er den så meget bedre end en til 7.000 kr? de er jo begge full hd?

Et meget reelt spørgsmål. Men svaret må være, at for den der går op i det, vil der være en betydelig forskel. Som med alt andet hifi, bliver forbedringerne mindre og mindre, jo højre prisniveauet bliver. Hvis man synes at en projektor til 7.000 kr. levere et PERFEKT billede, behøver man ikke lede efter en der koster mere, for så dækker den billige jo ens behov. Men jeg mangler  stadig at se en projektor til under 10.000 kr., som jeg vil kunne leve med. Ofte finder jeg farverne uægte og sort-niveauet latterligt på de billige modeller. Lig dertil motion-artifacts som blur og stuttering, samt ghosting ved 3D, og det bliver for mig tydeligt, hvorfor man skal bruge lidt flere penge end 10.000 kr.

På den anden side, har jeg det også sådan at prisen kan blive for høj, i forhold til hvad jeg får. Jeg kan sagtens se at en projektor til 50.000 kr. levere et billede der er bedre end en projektor til 25.000 kr. Men jeg synes på den anden side ikke at forskellen er så stor at det er 25.000 kr. ekstra værd.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 10:17

Nej det synes jeg langt fra, har hørt masser herinde snakke om de har haft billige lærreder som de synes var ligeså gode som dyre modeller, det samme med fjernsyn, mit eget til 16000 kr synes jeg personligt var mindst ligeså godt i billedet som det de havde til 50000 i elgiganten, de viste begge full hd materiale. Benq w1400 fårrigtig meget ros med på vejen og jeg tvivler stærkt på en projektor til 55000 kr er SÅ meget bedre på samme full hd materiale. Men nu kommer snobberne jo på banen. Personligt kan jeg ikke se den store forskel på hifiklubbens billige og dyre model når man får dem fremvist derinde. Og dem der fremviser begynder så at ævle om alt muligt man alligevel ikke kan se med det blotte øje. Igen snobberi i mine øjne. Placebo effekten vil ingen ende tage

Det er vel ligesom alt andet, at når man vil have noget ekstraordinært, så skal man frem med muldvarpen.
Det kan diskuteres om forskellen er pengene værd, men at direkte konkludere, at den ikke er til stede, og samtidig sige, at alle dem som kan se forskellen er snobber, gør vel egentlig dig til en snob i sidste ende?
Jeg bor i Aalborg, hvis jeg fortjener en flad. :)

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 12:16
man kan også sige meget omkring billedekvalitet, og pris..

men den har 2 ting du ikke finder på 5000krs projektorer..

V/H lens-shift (det er nødvendigt for fornuftig placerin, og troede lens shift var lens shift da min både har H/V men nogle har ikke begge retninger)

20DB larm... sad ved en mate med en BenQ W et eller andet projektor, som var DLP, det er et GODSTOG, især hvis han fyrer lidt op i lejligheden..

MIN GAMLE GAMLE GAMLE Z3000 vil jeg stadig ikke bytte til en af de billige 1080p DLP modeller, da jeg hverkan kan undvære 19DB og Lens shift, og skal jeg have det.. så er 20k faktisk billigt.. selvom min Z3000 måske kan slåes af budget maskiner i visse discipliner billed mæssigt.
Til top
Tunfisken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-September-2007
Point: 561
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tunfisken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 12:35
Epson Tw3200 har da lens shift begge retninger?
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu