recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp søges!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp søges!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TK19 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp søges!!
    Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 10:20
Hej med jer - Håber i kan hjælpe mig med 2 spørgsmål:

1. jeg skal sælge min Sony forstærker (TA-FE310R) men ved ikke så meget om priser. Den er ca. 6-8 år gammel. Er der nogen af jer, der ville skyde på, hvad den evt. kunne indbringe i kroner??

2. Jeg har købt et væganlæg i stereo, men nu duer CD-afspilleren ikke (den kan ikke læse nogle af mine CDere). Hvad kan man bruge til en effektiv rensning?

Håber i kan hjælpe mig... .-)
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 10:27

Se hvad andre tager.

Hvis CD afspilleren er af nyere dato er den defekt og en rensning vil ikke hjælpe. Ellers er det med en vatpind forsigtigt med lidt deminiraliseret vand på hen over linsen.

Rygning, brændeovne, stege os er den største "killer" af cd afspillere.

MVH - ex radiomekaniker.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 10:40
Nu skriver du ikke hvilket anlæg du har købt, men hvis det eks. er et B&O, så kan det repareres.

Dit Sony-anlæg er nok ikke det store værd,uden at jeg dog har googlet den.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 11:42
...måske bedre respons, hvis du laver en brugbar overskrift til tråden - "hjælp søges" kan nok bruges til 90% af trådene på recordere og siger nærmest intet om trådens indhold...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af TK19 TK19 skrev:

1. jeg skal sælge min Sony forstærker (TA-FE310R) men ved ikke så meget om priser. Den er ca. 6-8 år gammel. Er der nogen af jer, der ville skyde på, hvad den evt. kunne indbringe i kroner??

Jeg har lige googlet den sådan overfladisk og det ser ud til at det er en hel standard stereoforstærker med en håndfuld indgange og intet specielt. Kigger jeg på fx. hifiklubbens hjemmeside ser det ud til at jeg kan købe en spritny Denon der kan det samme inkl. 2 års reklamationsret og hele pivtøjet for 1400, så jeg ville personligt være svær at lokke ret meget over 500 kroner for en 6-8 år gammel forstærker af samme kategori. Ydermere bør du måske have med i prissætningen at rigtigt mange idag forventer surround og ipod indgange og den slags, så du skal nok have heldet med dig for at få den skudt af for 500. Anyway, jeg ville smide den på dba.dk til en 500-lap og se hvad det kunne give af bud.
Til top
TK19 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-September-2011
Sted: København
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 09:06
Okay - jeg prøver, og tusind tak for hjælpen
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 09:35

Man skal ikke tage fejl, hvis det er en gammel type med gammeldags strømforsyning, som har haft en høj udsalgspris i sin tid, så er der faktisk et marked i dba.dk. Markedet er der fordi de gamle enheder faktisk ofte spiller bedre end de nye, og der er stadig musik elskere der ude i det danske land, med gramofoner etc. Men er det ikke noget attraktivt, så er der ikke noget marked. Der sidder nogle brugere der har søgeagenter på dba (mig selv incl), som trigger på helt specielle modeller af bestemte forstærkere, så man kan være heldig. Hvis en dag der ryger en billig Luxman model 560 til salg, ja så trigges min postkasse. Det er sådan noget udstyr man som ung dreng sad og savlede over, men aldrig havde råd til.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 20:22
Jeg kender godt den med drengedrømmer og at gammelt udstyr stadig kan levere varen, jeg har en 30 år gammel Krell i mit stuesetup, komplet udenfor økonomisk rækkevidde da jeg var knægt, men leverer stadig masser af vellyd her idag.

Jeg har ikke check på Sony og kan derfor ikke sige om sådan en model som TK19 har er "gammelt guld" eller ej, men plejede Sony's entusiastlinie ikke at hedde noget med ES til efternavn?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu