jonaskp skrev:
Silverline: Den DAC du har bygget ligner noget der ville passe perfekt til et projekt jeg har med at indbygge DAC og forstærker i min jukebox. Især også fordi prisen er holdt godt nede .Er det build noget man kan få lidt flere detaljer på, evt. en indkøbsliste? |
Hej Jonas
Fik jeg sagt hvor godt den lyder efterhånden :-) Min Squeezebox lyder klasser bedre.
Min er helt umoddet, men jeg planlægger at skifte nogen ting, til bedre, for at forbedre lyden. Bla. lytterne i analog delen.
Inkøbsliste ? Altså selve DACèn, er jo et kit. Hvor du får pcb og alle komponenterne. Ud over det, skal den have forsygnig to steder. Nogen vælger at bruge den samme traffo (man kan lave en lus på undersiden, således en traffo kan benyttes) men jeg har balgt at dele det op på 2. Sælger siger, at de hver især ikke behøves at være på mere end 10VA, mine er dog på 30VA hver, det var lige hvad jeg kunne finde. Og så er de ikke trægt op :-) Den ene er på 1x9,4vAC og den anden 2x12VAC. Nogen har problemer med varme, da regulatorne ikke er monteret med køleplader, men med de værdier jeg har valgt, er der INGEN problemer. Den bliver stort set ikke varm overhovedet. Og har nu kørt uafbrudt i ~2døgn.
Kunne sjovt hvis der var flere der var friske på at prøve. Så vi kunne dele lidt erfaringer :-)
KlausDM >> Okay, jeg må prøve nogen stik med og uden forbindelse til chassiset.
Btw. Så er der bestilt bedre lytter til før og efter regulatorene til analog og digital delen. Og overvejer at skifte de 3 regulatore, til nogen der støjer mindre.
Redigeret af SilverLine - 06-August-2011 kl. 19:52