recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken cd-afspiller til Onkyo TX-NR609B?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken cd-afspiller til Onkyo TX-NR609B?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken cd-afspiller til Onkyo TX-NR609B?
    Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 21:15
Hej.

Har netop anskaffet mig mit første rigtige hifi-anlæg, en Onkyo TX-NR609B forstærker og 1 sæt SA1750 højttalere til.
Endtil videre har jeg egentligt regnet med at bruge min blu-ray afspiller som cd-afspiller, men min kæreste kan godt lide når der kan sidde flere cder i af gangen så man ikke skal skifte hver gang cden er færdig.
Er lyden ligeså godt med blu-ray afspilleren som med en dedikeret cd-afspiller?
Hvad er den bedste cd-afspiller til prisen til mit anlæg? Gerne med plads til minimum 3 cd'er?

Takker
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 15:38
Hej Jens - har du en PC? Du kan afspille alle dine musikfiler over netværket med din TX-NR609. Så behøver I ikke at nøjes med 3 - 10 CD'er, men kan vælge og vrage mellem alle jeres albums. Det forudsætter selvfølgelig at I ripper musikken først...
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af JensHolm JensHolm skrev:

Er lyden ligeså godt med blu-ray afspilleren som med en dedikeret cd-afspiller?

Hvorvidt du kan bruge en dedikeret cd-afspiller til noget som helst, med hensyn til at få bedre lydkvalitet end din BD-afspiller, kommer an på om din receiver har en rigtig analog lydindgang. Det mener jeg ikke, at Onkyos har; alle de analoge signaler ryger omkring receiverens digitale kredsløb, og så kan det være ligemeget, hvor godt det analoge signal var. I så fald kan du jo sagtens nøjes med en billig afspiller, der sender et coaxial eller optisk signal over til receiveren.

Det er i øvrigt et sæt pænt dyre højttalere, til så bette en receiver...

Redigeret af Naiera - 26-Oktober-2011 kl. 16:12
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu