recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Frekvensområde på QLN SUB12??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFrekvensområde på QLN SUB12??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Hvad ville jeres råd være?

At glemme alt hvad det hedder tal og så lytte dig frem. Dit rum har utroligt meget indflydelse på lyden, overvej om ikke det var værd at bruge penge på det, fremfor at skulle skifte det hele ud en gang til.

At din vens QLN lyder godt hjemme hos ham, betyder ikke at de lyder lige så godt hjemme hos dig......

Klaus

Det er ikke bare rummet i dette tilfælde.... var også inde i hifiklubben og høre et par Lektor 6, Ikon 6 MkII og DM683 i forhold til Concept 6'ere (som jeg selv har). Der er MARKANT forskel, ligesom min vens QLN'er i fohold til Concept 6'erne.

Men jeg starter med at udskifte receiveren.... prøver at lege med det hele igen... hvis jeg ikke bliver tilfreds må jeg se på hvad der skal ske. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 15:29

Det er ikke bare rummet i dette tilfælde.... var også inde i hifiklubben og høre et par Lektor 6, Ikon 6 MkII og DM683 i forhold til Concept 6'ere (som jeg selv har). Der er MARKANT forskel, ligesom min vens QLN'er i fohold til Concept 6'erne.

Der er også markant forskel i prisen.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er også markant forskel i prisen.....

Klaus

Jeg prøvede bare at illustrere at det er selve højttalerne der gør den største forskel. Smile

EDIT: Skulle måske have skrevet at Concept 6'erne i Hi-Fi Klubben lød meget tæt på de Concept 6'ere jeg har stående. Smile

Og skulle måske også have skrevet at jeg starter med receiveren for at se hvor stor en forskel de differentierende indstillinger kan gøre. Smile

Redigeret af Hessi - 04-November-2011 kl. 23:42
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 01:01
hmmm... B&W opgiver deres frekvensgang sådan.... (Det er bare for at lære hvordan jeg skal aflæse de forskellige måder at opgive det på, har forstået at det ikke er det vigtige)

B&W
Frequency response: +/-3db 26Hz and 150Hz. (Gætter på at det skal læses som at den går rent fra 26Hz til 150Hz uden at variere mere end +/-3db.)

B&W
Frequency response: +/-3db 22Hz and 31/110Hz. (Gætter på at det skal læses som at den har et "hul" mellem 22Hz og 31Hz hvor den variere med mere end +/-3db og fortsætter rent mellem 31Hz. og 110Hz uden at variere mere end +/-3db.)

Frequency response: +/-3db 32Hz - 40/150Hz adjustable. (Gætter på at det skal læses som at den går rent fra 32Hz til 40/150Hz, som er crossover indstilling, uden at variere mere end +/-3db.)

Det er jo tre forskellige måder at opgive det samme på.... Confused Jeg føler mig lidt forvirret. Hvordan skal det læses?

Redigeret af Hessi - 05-November-2011 kl. 05:03
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 13:38
Du skal starte med at konstaterer at frekvens respons måske er en god skala for hvor dybt en given konstruktion kan gå, men det kræver at opgivelsen er ærlig. Find i stedet for en test hvor der er målt på konstruktionen. 
Crown - there is no substitute.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2011 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Du skal starte med at konstaterer at frekvens respons måske er en god skala for hvor dybt en given konstruktion kan gå, men det kræver at opgivelsen er ærlig. Find i stedet for en test hvor der er målt på konstruktionen. 

Ved godt hvad frequency response indikere, men når de bliver opgivet på forskellige måder er det lidt svært at vide helt præcist hvad de mener. Smile

Prøver selvfølgelig så vidt muligt at finde målinger på dem, men det er ikke aldrig så nemt. Big smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 09:52

B&W
Frequency response: +/-3db 22Hz and 31/110Hz. (Gætter på at det skal læses som at den har et "hul" mellem 22Hz og 31Hz hvor den variere med mere end +/-3db og fortsætter rent mellem 31Hz. og 110Hz uden at variere mere end +/-3db.)

Nej, det betyder at du kan justere hvor højt den kan gå op.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nej, det betyder at du kan justere hvor højt den kan gå op.

Du mener altså at den laveste delefrekvens er 31Hz? Smile

Lyder det ikke lidt mærkeligt? Confused
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu