recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson projektorer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson projektorer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson projektorer
    Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:00
Hej,

Jeg er i markedet for en projektor og har desværre konstateret, at jeg temmeligt følsom overfor regnbue-effekten. Derfor er jeg ved at indskrænke mig til LCD-projektorer. I den forbindelse synes jeg Epsons ser interessante ud. Nærmere bestemt EH-TW3200. Men er der nogle der kan forklare mig Epsons nanvgivningsstrategi? Jeg synes deres modelbetegnelser er meget forvirrende! Dem med nummerisk højere modelbetegnelse (TW5200, TW6100, TW9200 o.s.v.) har både dårligere og bedre specs, og højere og lavere pris i forhold til TW3200. Et højere nummer er altså ikke nødvendigvis ensbetydende med en bedre projektor. Er der nogen logik i det?

Er TW3200 stadig noget af det bedste indenfor LCD, i det prisleje? Den forekommer mig at være temmelig gammel efterhånden.
Til top
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmi1311 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:52
I de nye modeller mener jeg at jo højre nummer jo bedre projektor.

Men en TW3200 har lense shift, hvilket kun de dyre modeller har nu-til-dags. Jeg ved ikke om en TW6100 er meget bedre end en TW3200 selvom den er meget nyere, men mange vil gerne have en TW3200 pga. lens shift.  

Jeg har selv en TW5900 som jeg er meget tilfreds med, måske lige bortset fra størrelsen. hvis du skal have din første projektor er jeg sikker på at du bliver glad for både en TW3200 og en TW6100.   

Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:48
TW3xxx -> Uden 3D og med lense shift
TW5xxx -> Med 3D
TW9xxx -> Med 3D og lense shift

Jeg vil have mig en TW6100 næste gang, ingen tvivl om det.
Til top
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 20:35
Jeg takker mange gange for svarene. Så blev jeg da lidt klogere. Sikke da en tumpet måde at navngive på. Den gængse opfattelse er jo at jo højere nummer jo bedre. Men en TW5200 har f.eks. kun 1:15000 i kontrast i forhold til 1:25000 for TW3200, bare for at tage et eksempel. Men Precious' lille oversigt skaber jo lidt mening i galskaben.

Men hvad mener I om TW3200? Er den forældet? Jeg er netop faldet for det vilde lens shift den tilbyder. Jeg var slet ikke klar over at lens shift kunne fås så ekstremt i det prisleje!
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 22:19
Der er rigtig mange tråde om TW3200 på forum.

Generelt er folk rigtig glade for den, jeg har aldrig læst om noget negativt på dette forum
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 14:11
Jeg kan nævne ved LCD projektere kan der komme støv ind i maskinen som efterlader pletter i billedet. Jeg havde 3 meget utydelige og en tydelig grøn plet - det er specielt tydeligt i mørke scener. Det er så vidt jeg kan læse ikke noget man umiddelbart kan fikse selv.

Problemet ser således ud:

Jeg købte min her på forum og blev noget skuffet, da det ikke var nævnt under forhandlingen. Men heldigvis har Epson en formidabel kundeservice og den bliver renset under garanti på trods af at den er knap 3 år.

Redigeret af Berdel - 21-Maj-2014 kl. 14:15
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 14:42
Hvis du bestiller på www.epson.dk, så er der 36 måneders garanti! også på pæren(op til 3000 timer)
Til top
lacla Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lacla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2014 kl. 16:16
Jeg har også læst meget om støvproblemerne. Derudover har jeg læst at flere har oplevet auto-iris problemer. Nogle af dem der beskriver fejlene, har kun anvendt projektoren i relativt få timer.

Jeg har klar over at der er en bias i retning af at dem der skriver, er dem der oplever problemer. Jeg mener dog alligevel at de mange problemer med netop denne projektor er så overvældende, at jeg faktisk ikke tør tage chancen. Jeg er begyndt at overveje mere pålidelige alternativer. Det ærgrer mig temmeligt meget fordi TW3200 lader til at være ganske fantastisk når den virker.

Redigeret af lacla - 21-Maj-2014 kl. 16:17
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 10:59
har selv en epson tw3600. ud over størrelsen så WOW!!!! Den har jeg haft i 3 år og aldrig fortrudt, og ja, den har det vildeste lens shift!
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu