|
Epson projektorer |
Besvar |
Forfatter | |
lacla
Ny bruger Oprettet: 09-Maj-2014 Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Maj-2014 kl. 23:00 |
Hej,
Jeg er i markedet for en projektor og har desværre konstateret, at jeg temmeligt følsom overfor regnbue-effekten. Derfor er jeg ved at indskrænke mig til LCD-projektorer. I den forbindelse synes jeg Epsons ser interessante ud. Nærmere bestemt EH-TW3200. Men er der nogle der kan forklare mig Epsons nanvgivningsstrategi? Jeg synes deres modelbetegnelser er meget forvirrende! Dem med nummerisk højere modelbetegnelse (TW5200, TW6100, TW9200 o.s.v.) har både dårligere og bedre specs, og højere og lavere pris i forhold til TW3200. Et højere nummer er altså ikke nødvendigvis ensbetydende med en bedre projektor. Er der nogen logik i det? Er TW3200 stadig noget af det bedste indenfor LCD, i det prisleje? Den forekommer mig at være temmelig gammel efterhånden.
|
|
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
I de nye modeller mener jeg at jo højre nummer jo bedre projektor.
Men en TW3200 har lense shift, hvilket kun de dyre modeller har nu-til-dags. Jeg ved ikke om en TW6100 er meget bedre end en TW3200 selvom den er meget nyere, men mange vil gerne have en TW3200 pga. lens shift. Jeg har selv en TW5900 som jeg er meget tilfreds med, måske lige bortset fra størrelsen. hvis du skal have din første projektor er jeg sikker på at du bliver glad for både en TW3200 og en TW6100. |
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
TW3xxx -> Uden 3D og med lense shift
TW5xxx -> Med 3D TW9xxx -> Med 3D og lense shift Jeg vil have mig en TW6100 næste gang, ingen tvivl om det.
|
|
lacla
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg takker mange gange for svarene. Så blev jeg da lidt klogere. Sikke da en tumpet måde at navngive på. Den gængse opfattelse er jo at jo højere nummer jo bedre. Men en TW5200 har f.eks. kun 1:15000 i kontrast i forhold til 1:25000 for TW3200, bare for at tage et eksempel. Men Precious' lille oversigt skaber jo lidt mening i galskaben.
Men hvad mener I om TW3200? Er den forældet? Jeg er netop faldet for det vilde lens shift den tilbyder. Jeg var slet ikke klar over at lens shift kunne fås så ekstremt i det prisleje!
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er rigtig mange tråde om TW3200 på forum.
Generelt er folk rigtig glade for den, jeg har aldrig læst om noget negativt på dette forum
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan nævne ved LCD projektere kan der komme støv ind i maskinen som efterlader pletter i billedet. Jeg havde 3 meget utydelige og en tydelig grøn plet - det er specielt tydeligt i mørke scener. Det er så vidt jeg kan læse ikke noget man umiddelbart kan fikse selv.
Problemet ser således ud: Jeg købte min her på forum og blev noget skuffet, da det ikke var nævnt under forhandlingen. Men heldigvis har Epson en formidabel kundeservice og den bliver renset under garanti på trods af at den er knap 3 år. Redigeret af Berdel - 21-Maj-2014 kl. 14:15 |
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du bestiller på www.epson.dk, så er der 36 måneders garanti! også på pæren(op til 3000 timer)
|
|
lacla
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også læst meget om støvproblemerne. Derudover har jeg læst at flere har oplevet auto-iris problemer. Nogle af dem der beskriver fejlene, har kun anvendt projektoren i relativt få timer.
Jeg har klar over at der er en bias i retning af at dem der skriver, er dem der oplever problemer. Jeg mener dog alligevel at de mange problemer med netop denne projektor er så overvældende, at jeg faktisk ikke tør tage chancen. Jeg er begyndt at overveje mere pålidelige alternativer. Det ærgrer mig temmeligt meget fordi TW3200 lader til at være ganske fantastisk når den virker.
Redigeret af lacla - 21-Maj-2014 kl. 16:17 |
|
BigRaj
Guld medlem Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
Funktioner
Tak(0)
|
har selv en epson tw3600. ud over størrelsen så WOW!!!! Den har jeg haft i 3 år og aldrig fortrudt, og ja, den har det vildeste lens shift!
|
|
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |