|
JVC X9 |
Besvar |
Forfatter | |
zylo
Junior bruger Oprettet: 10-Januar-2014 Status: Offline Point: 27 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Juni-2014 kl. 19:39 |
Hej, jeg spørger lige på projektor en gang mere. Jeg har fået et godt tilbud på en JVC X9 med ny pære og garanti (igennem JVC forhandler), men hvordan gør en "gammel " top klasse projektor sig imod Sony HW55, JVC X35 og andre i det prisniveau? Er den stadig overlegen over for de nye "billige" børn i klassen? Håber der er nogen med lidt erfaring, da jeg skal svare på tilbuddet i morgen.
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den er noget bedre end de andre du nævner.
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb nu bare en Sony VW500ES and be done with it 😉
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
zylo
Funktioner
Tak(0)
|
Der mangler jeg nok lige lidt guld ;-)
|
|
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror ikke umiddelbart der er nogen herinde der har prøvet dem op mod hinanden, så det er nok svært at få et kvalificeret svar.
Man husk at den serie har nogle udfordringer omkring lampen og CMS. Hvis prisen er ok, dvs. Under det de andre alternativer du nævner så vil jeg tro det er et godt køb, bare husk at en gammel model har ingen gensalgsværdi, som i overhoved ingen værdi. På nogle områder tror jeg det er en fordel med de gamle topmodeller uden Eshift, da jeg har ladet mig fortælle at de har bedre ansi kontrast, på grund af mindre optik. Du skal helt sikkert sørge for at få en extra pære med. og få en manual over CMS systemet, og en skriftlig garenti for hvilke convergence tolerancer den må have. Husk også at få en garenti for at du i en årrække frem kan få den repareret, altså at dele er tilgængelige, ofte udgår stumper hurtigt efter at modellen udgår. Kan du tegne en tillægsforsikring der giver dig fuld dækning for rep, eller fuld tilbagebetaling hvis den bliver defekt, så gør det. Efter 5 år skal du regne med den er 100% afskrevet, og du skal være villig til at smide den i skraldespanden hvis den fejler.
|
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
zylo
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input :-) Jeg har bestilt den, og den kommer med to års garanti og med ny pære. Hvad jeg har kunne læse mig frem til, så er det "kun" de to første generationer af pærer der driller. Glæder mig til at se billedet ud af boksen, og så skal jeg nok til at lære en hel del om kalibrering og have læst op om CMS systemet på den, da det, som du siger, ikke skulle være helt uden udfordringer. Hvis der er nogen der har erfaring med kalibrering af X9'eren, så lytter jeg meget gerne :-)
|
|
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kalibreret meget på min X7, og gætter på at deres CMS er 100% identisk. Grunden til jeg siger du skal kræve en CMS manual, er at der ikke er nogen, og at ingen vil/ kan fortælle dig hvordan den fungere, og der er ikke ligefrem nogen logik i hvordan justeringer og hvad der sker i forbindelse med justering hænger sammen. Det er ikke umuligt, men tæt på. Køber du den hos forhandler er det nok ikke en dum ide at købe en kalibrering med, og husk at få en kalibrerings rapport. Så du har dokumentation, og kan se hvordan den ændre sig over tid. Jeg vil foreslå du får den kalibreret mindst hver 200 drift timer.
|
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
Ups.
Redigeret af stridsvognen - 28-Juni-2014 kl. 16:12 |
|
|
|
zylo
Funktioner
Tak(0)
|
Så er der landet en X9'er, og jeg har lavet den første begynder fejl - købte et Vogels beslag (PPC1540), men det er for lille til JVC - har ikke kunne finde længere monteringsarme fra Vogel, så det må blive en bytter. Har set Chiefs, men det er hurtigt 2000kr, hvilket virker mig lidt dyrt. Er der andre gode alternativer derude (ud over hylde)? Glæder mig til at få den op og hænge, og få gjort mørklægningen af mit værelse færdig :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |