|
Stor projektor |
Besvar |
Forfatter | |
hmadsen
Bruger Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Juni-2014 kl. 16:09 |
Hej
Arbejder et sted hvor vi har et 260" lærred, projektoren som vi har er nogle år gammel og er begyndt at give os problemer så vi skal nok have fat i en ny. (Problemer er at den melder fejl på pærer selvom de lyser, melder somme tider at der er fejl på strømforsyning og så har den fået et lilla skær i højre side af skærmen). Jeg har dog lidt mindre end lidt forstand på lige netop projektorer men forestiller mig at der nok bare på de 4 år vi har haft den gamle er sket en del. Vi ønsker os en projektor som skal kunne lyse vores 260" lærred op. Vi skal ikke nødvendigvis have den billigste man kan købe, vi tænker lidt på at kan man nu købe en lidt dyrere hvor pærerne holder længere og/eller er billigere så ville det være en fordel. Den Epson vi har nu bruger 2 pærer og de koster så vidt jeg ved 6000 Kr. stykket og holder under 1 år med det brug vi har. (Altså ca. 1000 Kr. om måneden alene i pærer og den kører jo nok 2-300 timer om måneden). Er der nogen der har forslag til en projektor som er lysstærk nok til at kunne oplyse vores store lærred, også gerne så det kan ses i dagslys. Et ønske som vi har men som vi ikke ved om kan lade sig gøre og om det gør projektoren dyrere er hvis det er muligt at montere den forskudt fra midten, altså så vi kan hænge den skævt for skærmen sidelæns da dette vil lette ophængning og fremtidig service af apparatet. Alternativt, er det muligt at få et loftmount hvor man kan "fire" selve projektoren ned, den hænger i 8-10 meters højde. |
|
gitteberg1980
Ny bruger Oprettet: 14-Juli-2014 Sted: 6731 tjæreborg Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har en epson Eh-TW3200 om den kan fint spille selvom der er lyst i rummet og kan også lyse det lærred op, jeg har kun brugt den 1 uges tid, men mit rum er ikke stort nok og den kan sagtens stå lidt forskudt.. hvis det er noget så har jeg den til salg, ny pris var 8000 og der er 1 år og 11 mdr garanti tilbage, sælges til 7000kr da den stort set er ny, ellers er jeg åben for bud.. skriv gerne for mere info
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du så godt, at der blev skrevet 260" lærred, ikke? Det vil den Epson efter min mening slet ikke kunne.
|
|
gitteberg1980
Ny bruger Oprettet: 14-Juli-2014 Sted: 6731 tjæreborg Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den skulle kun lyse 8 meter bred skærm op har jeg læst, men kan det ikke bruges er det bare i orden
|
|
gitteberg1980
Funktioner
Tak(0)
|
Kunne lyse, skulle der stå
|
|
Zarnarkand
Ny bruger Oprettet: 03-Januar-2012 Sted: Hobro Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er slet ikke lys nok i den epson til 260" lærred.. der skal bruges en helt anden type projektor end en TW3200 (har selv haft en)
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med det forbrug og behov som du efterspørger, skal du bruge en professionel "Data" projektor.
Alm. hjemmebio projektor dur ikke. Jeg ved godt det er dyrt, men det kan ikke betale sig at finde en billig løsning. Kontakt et erhvervs firma som har erfaring med disse ting
|
|
hmadsen
Bruger Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har fået kontakt til en professionel. Ved godt det bliver dyrt, den gamle kostede 80.000.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |