|
Projektor på troldtekt loft? |
Besvar |
Forfatter | ||
Basic
Ny bruger Oprettet: 01-Juli-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-August-2014 kl. 22:40 |
|
Vi står og skal til at flytte i en ny lejlighed hvor alt loft er beklædt med troldtekt.
Har en Sony HW55 som jeg gerne vil have op at hænge. Kan det lade sig gøre med sådan et loft, kan det holde til at bære de 10kg den vejer?
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja. Det kan det sagtens. Pladerne er jo skruet fast i nogle lægter. Dem skal man lige finde. Kig hvor skruerne sidder.
Kan anbefale at du aftaler med udlejer først. Ellers kan det blive dyrt, da man ikke kan reparere pladerne når man flytter. |
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vejer HW55 virkelig kun ti kilo? Det ville jeg lige tjekke op på, før der bliver købt noget til at hænge den op i...
Man kan også hænge sådan en projektor op på væggen, i stedet for i loftet. |
||
Basic
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den er god nok.. 9,6kg vejer den :-)
Pladerne lader ikke til at være dyre, er det ikke bare at købe en ny plade og smide på inden man flytter igen? |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du kan desværre risikere en farveforskel, imellem ny og gammel plade. Men find lægterne og lav nogle små huller i pladerne til at placere en større krydsfinerplade. På den plade kan du så skrue dit projektorbeslag og male pladen hvid.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
Basic
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder jo til at det sagtens kan lade sig gøre så :-) Er det nødvendig med en krydsfinerplade, kan troldtekt pladen ikke holde til at bære det hele i sig selv? Spørger måske dumt, men er ikke den store handyman :D
|
||
miko
Junior bruger Oprettet: 31-Januar-2011 Sted: Nuuk Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Troldtekt kan ikke holde din projektor og de evt. huller du laver i pladen bliver meget synlige og ikke til at lappe igen. Et forslag kunne være at skrue de eksisterende skruer ud og erstat dem med 5x70mm skruer i de samme huller, hvis altså du vælger en 20mm xfinèr eller lign. 5x90mm hvis du vælger at lave en lille konstruktion i 45mm rigler.
VH.
|
||
Marantz sr7005 ud5005 Behringer A500 Dynaudio Focus 260 Focus 210c. Panasonic AX800
|
||
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv lige monterer min Sony projektor direkte op på troldtekt plader
Jeg borede 3 huller direkte igennem pladen, ud fra projektorens egen huller.. Jeg bruge tynde metal plader på den anden side af pladen så skruerne ikke rev sig igennem.. På den måde fik jeg projektoren så langt op så muligt, hvilken var nødvendigt for mig da jeg ikke har så meget hovedeplads.. Min Sony er ældre model så vejer nok mere end dig.. |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men det kræver jo også at trådstarter så piller troldtekt pladen/pladerne ned og lægger noget metal ind bag ved. Måske ikke lige en løsning som passer på en ikke-handyman.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
nitrotg
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1366 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu tror jeg godt de fleste kan skrue 6 skruger af for at afmontere en plade.. hvis han har tænkt dig at bruge en projektor beslag skal han alligevel have pladen ned for at få noget understøttelse på den anden side.. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |