recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 3D billede på en billig projektor!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 3D billede på en billig projektor!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste 3D billede på en billig projektor!
    Sendt: 25-December-2014 kl. 21:33
Hej,

Har i et stykke tid ledt efter en rigtig god projektor til 3D uden held. Har haft en pana AT8000/AE6000, samt været lige ved at købe sony hw55es og jeg blev ganske demotiveret - der var - synes jeg - uacceptable meget ghosting i 3D. 

Men så læste jeg på AV-forum.com at BenQ W7000(+) med den rigtige firmware etc. skulle være superb.

Ergo. Jeg anskaffede mig et eksemplar brugt m. 157 på lampe og WOW... hvor blev jeg overrasket!

Den leverer uden sidestykke det bedste 3D billede som jeg endnu har set i en hjemmebio eller i HIFI-klub regi.  Så blu ray af "Escape from Planet earth" og "Turbo", "IMAX universe..." 

Til andre der ønsker en en super fed 3D projektor skal I måske også overveje denne som et billigt alternativ eller supplement.

Bh,

Redigeret af geuken - 26-December-2014 kl. 00:46
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 17:56
Jeg vurderer også en ekstra projektor kun til 3d...lader til de tilbyder den bedste 3d præsentation. Hvilke 3d briller bruger du?

Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 22:39
Hej Submaniac,

Jeg har købt fem forskellige slags og dem som jeg indtil videre synes er bedst er Optoma 201 fremfor BenQ's egne briller. Hos Optoma er sort=sort (hvorimod BenQ's egne har en tendens til at lukke rødt ind). Har dog et par "New BenQ glasses" plus to andre mærker som jeg endnu ikke har forsøgt mig med.

Skal nok give en melding når alle mærker er prøvet.

Bh,

Redigeret af geuken - 27-December-2014 kl. 22:39
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 23:09
Går de alle under betegnelsen DLP link?

Kalibrerer du projektoren igennem brillen?

Jeg har nogle xpand 105 på vej i posten vil se om de er lidt bedre end sony's egne RF.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 17:28
Hey Submaniac,

Du har ret i at alle brillerne går under kategorien DLP link. Ang. kalibrering; så er Benq w7000 pre kalibreret til 3D. Så det er svært at få den yderligere kalibreret.

Har hørt godt om xpander 105, så jeg er sikker på de nok skal bringe lykke. :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 17:36
Fedt. Ser frem til at teste dem. Efter hvad jeg kan læse mig til burde de give bedre 3d end de originale Sony. Ellers må jeg jo finde en brugt w7000 eller 7500 bare til 3d!

Default 3d mode på min projektor skulle tweakes lidt og mangler at få kalibreret den 100% igennem brillerne. Det er nogenlunde men synes valgte gamma var for lys.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu